کد خبر: ۷۰۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۲۳۳
چین با امضای دو توافقنامه همکاری با سوریه، کمک های مالی به ارزش 16 میلیون دلار در اختیار این کشور قرار می دهد.
امضای قرارداد 16 میلیون دلاری، بین دمشق و پکنبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،امضای این توافقنامه که در چارچوب همکاری و کمک های بشردوستانه انجام شده، در دیدار «چی چیان‌ چین» سفیر چین در سوریه با «عماد صابونی» مدیر اداره برنامه‌ریزی و همکاری بین المللی سوریه در دمشق صورت گرفته است.

تارنمای چاینا ارگ روز دوشنبه با انتشار این خبر اعلام کرد که بر اساس این دو توافقنامه چین کمک های خود را که ارزش آن 16 میلیون دلار برآورد شده در قالب دو محموله کمک های بشردوستانه به سوریه ارسال خواهد کرد.
سفیر چین در پی امضای این توافقنامه اعلام کرد که بحران سوریه آسیب‌های فراوانی به مردم این کشور وارد کرده و دولت و ملت چین امیدوار است با این توافقنامه ها، مشکلات اقتصادی سوریه تا حدودی کاهش دهد.


«چی چیان‌ چین» در عین حال گفت که انجام این همکاری نشان دهنده عمیق بودن روابط میان دو کشور است و پکن تلاش دارد در همه بخش ها اعم از اجتماعی، اقتصادی و انسانی با سوریه همکاری خود را گسترش دهد.
وی در عین حال تصریح کرد که چین با توجه به آسیب های وارد شده به کشور سوریه خود را متعهد می داند به مردم جنگ زده سوریه کمک کند.
سفیر چین همچنین با اشاره به نشست آستانه و نتایج مثبت آن، ابراز امیدواری کرد که سال 2017 سال پایان بحران کشور سوریه و بازگشت صلح و آرامش به این کشور باشد.
مدیر اداره برنامه‌ریزی و همکاری بین المللی سوریه نیز در سخنانی از کمک دولت چین به مردم سوریه قدردانی کرد و گفت: اعطای این کمک ها نشان دهنده دوستی عمیق دو کشور است.
«عماد صابونی» در عین حال یادآور شد: چین در طول سال های گذشته در محافل بین المللی کمک های زیادی به سوریه کرده است تا بتواند وضعیت بحرانی را پشت سر بگذارد.


چین که علاقمند به حل بحران سوریه و خاورمیانه است، فعالیت های خود را برای تحقق این مهم طی دو سال اخیر به شکل قابل توجهی افزایش داده و علاقمندی خود را نیز به اشکال مختلف بروز داده است.
در همین رابطه «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین که اواخر دی ماه سالجاری در اجلاس «داووس» در سوئیس شرکت کرده بود، از اعطای کمک هایی به ارزش 29 میلیون دلار به سوریه خبر داده بود.
وی گفته بود، این کمک های بشردوستانه به پناهجویان سوری و دیگر مردم این کشور اختصاص می یابد که در جریان جنگ داخلی دچار آسیب های جدی شده و خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.
سوریه از سال 2011 صحنه جنگ داخلی بین نیروهای دولتی، معارضان ضد دولتی و تروریست ها از جمله گروه تروریستی و تکفیری داعش است.
ائتلاف غرب به سرکردگی آمریکا متشکل از 60 کشور از سال 2014 حملاتی را علیه تروریست های داعش انجام داده است که این حملات بدون مجوز قانونی از سوی دولت سوریه یا شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: