کد خبر: ۷۰۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۱
براساس اعلام سخنگوی کاخ سفید دولت دونالد ترامپ قصد دارد درباره چگونگی افشای محتوای مکالمه‌های تلفنی مناقشه برانگیز اخیر ترامپ با رهبران استرالیا و مکزیک تحقیقات انجام دهد.
کاخ سفید درباره افشای مکالمات ترامپ تحقیق می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،  ‌شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درز محتوای این مکالمات تلفنی را بسیار جدی می‌گیرد.

پیشتر روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا گزارش داد: دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا را بعد از مشاجره با او درباره یک توافق نقل و انتقال پناهجویان نیمه تمام گذاشته است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا در یک هفته گذشته با پنج رهبر جهان گفت‌وگوی تلفنی داشته اما اعلام کرده بود گفت‌وگویش با ترنبول "بدترین" گفت‌وگوی تلفنی بوده که تاکنون داشته است.

برخی منابع نیز گفتند: ترامپ ظاهرا از گفت‌وگوی تلفنی خوشایندی که با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داشته به هنگام گفت‌وگویش با ترنبول تحسین کرده است و به نخست وزیر استرالیا گفته که توافق مربوط به پناهجویانی که او با دولت اوباما امضا کرده بدترین توافقی است که تا به حال دیده است.

ترامپ همچنین در گفت‌وگوی تلفنی که قبل از آن با انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهور مکزیک درباره بودجه ساخت دیوار در مرز دو کشور داشت به او گفته است که ممکن است ارتش آمریکا را برای مقابله با کارتل‌های موادمخدر به مکزیک بفرستد.

ترامپ در این گفت‌وگو به رئیس‌جمهور مکزیک تصریح کرد: شما در کشورتان یکسری افراد شرور دارید و برای مقابله با آنها به اندازه کافی تلاش نمی‌کنید. من فکر می‌کنم ارتش شما از مقابله با آنها می‌ترسد اما ارتش ما نمی‌ترسد. بنابراین ممکن است ارتش را برای خلاصی از آنها به آنجا بفرستم.

اسپایسر این مکالمات تلفنی را "صریح" اما "محترمانه" توصیف کرد و گفت: هر دو دولت مکزیک و استرالیا برخی از جزئیات این مکالمات را به مناقشه کشیده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: