کد خبر: ۷۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
تعداد بازدید: ۳۱۳
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، به کره شمالی هشدار داده است که در صورت توسل به سلاح هسته ای، با واکنش "موثر و شدید" آمریکا مواجه خواهد شد.
وزیر دفاع آمریکا به کره‌شمالی هشدار دادبه گزارش خبرداغ ، آقای ماتیس پس از دیدار با هان مین کو، وزیر دفاع کره جنوبی در سئول گفت: "کره شمالی به پرتاب موشک ادامه می دهد، برنامه هسته‌ای خود را گسترش می دهد و به شعارها و رفتارهای تحریک آمیز دست می زند."

او افزود: "هرگونه حمله به ایالات متحده یا متحدان ما با شکست مواجه خواهد شد و هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای با واکنش موثر و شدید رو به رو خواهد شد."

آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن و کره جنوبی حضور نظامی محسوسی داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در کارزار انتخاباتی خود می گفت که این دو کشور باید هزینه بیشتری را برای ادامه حضور نظامی آمریکا متقبل شوند.

به گزارش بی بی سی، در آستانه سفر وزیر دفاع آمریکا به شرق آسیا، پنتاگون اعلام کرد که وی بر ادامه حمایت تزلزل ناپذیر ایالات متحده از متحدانش تاکید خواهد کرد.

روز ۲۰ ژانویه دقایقی پس از پایان مراسم تحلیف دونالد ترامپ، کاخ سفید اعلام کرد که یک سیستم دفاع ضدموشکی پیشرفته برای مقابله با حملات احتمالی کشورهایی مانند ایران و کره شمالی ساخته خواهد شد.

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، اخیرا اعلام کرده بود که کشورش به آزمایش موشک هایی دوربرد با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای نزدیک است.

کره شمالی در یک سال گذشته دو آزمایش اتمی انجام داده است که یکی از آنها بزرگترین آزمایش این کشور تا به امروز بوده است. آن آزمایش‌ها باعث نگرانی در مورد پیشرفت‌های قابل توجه اتمی این کشور شد.

قطعنامه‌های سازمان ملل متحد خواستار پایان آزمایش‌های اتمی و موشکی این کشور شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: