کد خبر: ۷۰۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست، گفت: موضع مقامات ایران چه نظامی و سیاسی از جمله آقای ظریف موضع کاملاً مقتدرانه‌ای است.
آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیستبه گزارش خبرداغ ؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آزمایش موشکی ایران در روزهای اخیر، اظهار داشت: درباره این موضوع نیز واقعیت این است که خود آمریکایی‌ها می‌دانند آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست، ما در قالب مقررات و توازن نظامی کشورهایی که برنامه‌های نظامی قانونمند و متعارف دارند یک سلسله کارهایی انجام می‌دهند از جمله خرید تجهیزات نظامی، انجام مانورهای نظامی از جمله مانور موشکی و غیره که همه اینها برنامه‌ریزی شده و اعلام شده صورت می‌گیرد با زمانبندی مشخص و  ایران هم کشوری است که این کار را انجام می‌دهد و این موضوع هیچ ربطی به برجام ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این آزمایش‌های موشکی بعد از برجام چندین بار انجام گرفته و مباحثی که اکنون مطرح شده یک فضای روانی است که توسط لابی‌های مخالف ایران و تیم ترامپ که به دنبال برنامه دشمنی با ایران هستند مطرح شده و سعی می‌کنند این گونه آزمایش‌ها را بزرگ‌نمایی کنند و فضای منفی روانی ایجاد کنند.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: در چنین شرایطی نیز موضع مقامات ایران چه نظامی و سیاسی از جمله آقای ظریف موضع کاملاً مقتدرانه‌ای داشته که ما برنامه دفاعی خود را انجام می‌دهیم و نقض برجام در کار نیست و ما برای دفاع از خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و با اقتدار این کار را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ما باید برنامه‌های خود را با اقتدار تمام ادامه دهیم، ایران یکی از محدود کشورهایی است که دشمنانش رسماً از اقدام نظامی علیه او از جمله رژیم صهیونیستی و گاهی اوقات دولت آمریکا سخن گفتند لذا ایران مشروع‌ترین برنامه دفاعی خود را داشته و این مشروعیت برای همگان مسجل است، ما موضوع دفاعی‌مان را باید از هر مسأله دیگری جدا کنیم و در زمینه مسائل دفاعی با کسی تعارف نکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: