کد خبر: ۷۰۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۹۲
قضاوت یکی از حساس ترین دیدارهای این فصل یعنی بازی پرسپولیس – تراکتورسازی به بیژن حیدری محول شده است. داوری که در لیست الیت قرار دارد و پزشک است؛ جراح ارتوپد.
دکتر بیژن؛ مرد بی‌استرس برای قضاوت فینال لیگبه گزارش خبرداغ به نقل از  "ورزش سه"، این بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت است. برای پرسپولیس به منظور ادامه صدرنشینی و برای تراکتورسازی به این دلیل که می خواهد فاصله اش را با صدرنشین کم کند. می شود از این بازی به عنوان فینال زودرس بازی های این فصل و بازی 6 امتیازی یاد کرد. 

قضاوت بیژن حیدری نه فقط برای دو تیم بلکه برای کمیته داوران هم حائز اهمیت است. در هفته های اخیر برخی از داوران آن قدر بد سوت زده اند و اشتباهاتشان در نتایج بازی ها تاثیرگذار بود که کمیته داوران مکررا مجبور به عذرخواهی و محروم کردن داوران شد. اگر بیژن حیدری به خوبی از قضاوت این بازی بر بیاید، انتقادات از کمیته داوران هم کمرنگ تر خواهد شد. 
آیا انتخاب بیژن حیدری برای قضاوت این بازی حساس انتخاب خوبی بوده است؟ 

به نظر می رسد از آنجایی که کمیته داوران قصد دارد قضاوت دربی 84 را به علیرضا فغانی بدهد، بهترین داور به زعم خود بعد از علیرضا فغانی را برای سوت زدن این بازی مشخص کرده است؛ بیژن حیدری که طبابت می کند. 
 


او پیش تر هم بازی های حساسی را سوت زده است. بازی  استقلال – تراکتورسازی که با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی خاتمه یافت. بیژن حیدری فصل گذشته هم بازی پرسپولیس – سپاهان را در حضور 70 هزار تماشاگر سوت زده بود. برخی از اظهارات وی در مواجه با سوالات خبرنگاران در نوع خود جالب بود که مرور می کنیم: 

* حساسیت‌های این بازی را درک کرده بودم ولی مطمئن باشید برای این بازی استرس نداشتم. من جراح ارتوپد هستم و 125 عمل جراحی در ماه انجام می‌دهم و در تابستان این تعداد به 300جراحی می‌رسد. بنابراین فکر نمی‌کنم استرس برای من وجود خارجی داشته باشد. ضمن اینکه نخستین بار نبود که در حضور تماشاگران پرشمار کار قضاوت را انجام می‌دادم. قبلا دیدار تراکتورسازی – سایپا را با حضور 60 هزار تماشاگر قضاوت کردم و مشکلی پیش نیامد.

* خلعتبری در آن صحنه به من گفت که دستم به بازیکن حریف نخورد. اگر احساس کنم بازیکنی در حال ورود به حریم داور است، مماشات نمی‌کنم. آبرویمان را یک روزه به دست نیاورده‌ایم که بخواهیم به خاطر یک بازیکن از دست بدهیم. اتفاقا صحبت من با خلعتبری باعث شد که پیش از آغاز نیمه دوم، او از من عذرخواهی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: