کد خبر: ۷۰۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۱۸۲
شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' به دنبال فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا علیه هفت کشورعمده مسلمان با ادعای امن کردن آمریکا، گفت: در چهل سال گذشته هیچ آمریکایی توسط اتباع این هفت کشور کشته نشده اند.
سی ان ان :در40سال گذشته هیچ آمریکایی توسط اتباع هفت کشور محدود شده کشته نشدندبه گزارش خبرداغ ، این شبکه خبری روز سه شنبه آماری از مهاجران به آمریکا و اقدامات تروریستی که ممکن است توسط این افراد صورت گیرد، ارائه کرد و فرمان ضدمهاجرتی رئیس جمهوری جدید آمریکا که علیه هفت کشور عمدتا اسلامی ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن وضع شده است را برای مخاطبان خود به صراحت به چالش کشید .

سی ان ان گزارش داد: از سال 1975 تا پایان 2015میلادی هیچ آمریکایی توسط اتباع این هفت کشور درخاک آمریکا کشته نشده اند.
سی ان ان افزود:اما از سال 1975 تا پایان 2015میلادی 2هزار و 369 آمریکایی توسط شهروندان عربستان سعودی در حملات تروریستی کشته شدند.
این شبکه تلویزیونی درادامه گزارش داد: دراین دوره زمانی 314 آمریکایی توسط شهروندان امارات و 162 آمریکایی نیز توسط شهروندان مصر کشته شدند، چراکه این سه کشور خاستگاه حملات تروریستی یازده سپتامبر بودند.

سی ان ان افزود:این درحالی است که نام این سه کشور، عربستان، امارات و مصر در فهرست منع ورود اتباع آنها به آمریکا وجود ندارد، شاید به این خاطر که ترامپ در این کشورها مناسبات تجاری دارد.
این شبکه تلویزیونی درادامه آمارهای دیگری در ارتباط با تهدید پناهجویان به آمریکا که تا چه اندازه می توانند در انجام اقدامات تروریستی دست داشته باشند، ارایئه کرد.
سی ان ان گزارش داد:ازسال 1975تا پایان 2015میلادی ، آمریکا درمجموع 3میلیون و 252هزار و 493 پناهجو را پذیرفته است که دراین مدت وازاین تعداد، تنها 20 نفر دست به حمله تروریستی زده اند.

مجری سی ان ان افزود: یعنی خطر حملات تروریستی توسط مهاجران و پناهجویان در خاک آمریکا 0.00062 (شصت و دو صدهزارم )درصد است.
سی ان ان درادامه این گزارش درباره خطر تهدید حملات تروریستی در خاک آمریکا ازسوی مهاجران و پناهجویانی که وارد این کشور می شوند پرداخت و افزود:احتمال آنکه یک شهروند آمریکایی به دست یک خارجی درخاک این کشور کشته شود، یک به 3.6میلیونیوم (سه میلیون و 600هزار)درسال است، و خطر اینکه یک شهروند آمریکای درخاک این کشور به دست یک پناهجو کشته شود یک به 3.64 میلیاردم (سه میلیاردو 640 میلیون) درسال است.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه به دنبال اجرای فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا در روزجمعه گذشته برابر با هشتم بهمن ماه و علاوه بر آن برکناری'سالی ییتس' وزیر موقت سابق دادگستری آمریکا که سمت دادستانی کل را نیز در اختیار داشت، در روز گذشته (دوشنبه)؛ با کارشناسان و تحلیلگران بسیاری به گفت و گو پرداخت.
'باب بائر' (Bob Baer)مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و تحلیلگر اطلاعاتی شبکه خبری سی ان ان نیز در واکنش به اقدامات اخیر رئیس جمهوری آمریکا درمورد فرمان اجرایی ضد مهاجرتی وی گفت: با این اقدام آمریکا ناامن تر شده است، ما هم اکنون پنج هزار نیروی نظامی در عراق داریم و با صدور این فرمان، پارلمان عراق رای به اخراج این نیروها خواهد داد آنگاه آمریکا چگونه خواهد توانست با تروریست مقابله کند.

بائر افزود: این ممنوعیت (ورود اتباع هفت کشور مسلمان جهان به خاک آمریکا) آمریکا را خواهد کشت.
به موجب فرمان اجرایی رئیس جمهوری جدید آمریکا، از ورود اتباع هفت کشور عمده مسلمان جهان به آمریکا به مدت 90 روز جلوگیری به عمل می آید و ورود پناهجویان به خاک آمریکا را به مدت 120 روز منع می کند.
سالی ییتس وزیر موقت دادگستری آمریکا با اجرای این فرمان مخالفت کرد و ازسوی دونالدترامپ بلافاصله کنار گذاشته شد.
در بیانیه سخنگوی کاخ سفید از سالی ییتس به عنوان «خائن به وزارت دادگستری» یاد شده است.
هم اکنون «دانا بوئنته» کفیل دادستانی کل به عنوان وی سرپرستی موقت وزارت دادگستری آمریکا را عهده دار شد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: