کد خبر: ۷۰۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۱۶۴
یک میلیون بریتانیایی برای فشار به دولت برای لغو سفر ترامپ به انگلستان یک طومار اینترنتی را امضاء کرده اند.
به گزارش خبرداغ به نقل از  بی بی سی، تعداد امضاهای یک طومار اینترنتی در مخالفت با سفر رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بریتانیا به بیش از یک میلیون رسید.

امضاکنندگان این طومار از دولت بریتانیا خواسته‌اند دعوت از ترامپ را لغو کند ولی دفتر نخست وزیری بریتانیا با درخواست آنها موافقت نکرده است.

تاریخ این سفر هنوز معلوم نشده ولی قرار است در سال جاری میلادی انجام شود.

بر اساس قوانین بریتانیا هر درخواستی که به امضای صد هزار نفر یا بیشتر برسد باید در مجلس این کشور به بحث گذاشته شود.

امضا کنندگان این طومار گفته‌اند سفر ترامپ خاطر ملکه الیزابت را آزرده می‌کند.

اما دفتر نخست وزیری بریتانیا گفته است که دعوت‌نامه ارسال شده و  ترامپ هم آن را پذیرفته است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اولین رهبر بلندپایه خارجی بود که پس از پیروزی دونالد ترامپ به دیدار او در کاخ سفید رفت.
 
طومار مخالفت میلیون ها بریتانیایی با سفر ترامپ به کشورشان

دفتر نخست وزیری بریتانیا در حالی خواسته مخالفان سفر دونالد ترامپ به لندن را رد کرده که اعتراض‌های مردمی به فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا درباره منع ورود شهروندان بعضی از کشورها به آمریکا کماکان ادامه دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه دستوری را با عنوان "حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" امضا کرد که بر اساس آن ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه معلق شد و بازدید شهروندان هفت کشور از جمله ایران به آمریکا برای ۹۰ روز ممنوع شده است.

این کشو‌رها شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن است.

به گفته وزرات خارجه بریتانای شهروندان دوتابعیتی این کشور که تابعیت دومشان به یکی از این ۷ کشور اشاره شده (ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن) برمی‌گردد شامل فرمان اجرایی دولت آمریکا و ممنوعیت ورود نیستند.

این افراد فقط در زمان ورود به آمریکا اقدام‌های کنترلی بیشتری بر روی آنها انجام می‌شود.

پیشتر دفتر ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده بود که او با فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا "موافق نیست" و اگر این فرمان روی شهروندان بریتانیا تاثیر بگذارد خواهان بازنگری آن خواهد شد.

ترزا می که به دلیل محکوم نکردن فرمان تازه رئیس جمهور آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود، پیشتر گفته بود که به خود آمریکا مربوط می‌شود که درباره سیاست‌هایش تصمیم بگیرد.
بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا اما در توییتی نوشت این اقدامی "اشتباه و تفرقه‌انگیز" است که مردم به خاطر ملیتشان "لکه‌دار" شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: