کد خبر: ۷۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۶
رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات آستانه اظهار داشت، برگزاری این نشست ثمره تلاش‌های ایران و روسیه با هدف برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه است.
نشست آستانه به لطف ایران و روسیه استبه گزارش خبرداغ به نقل از سانا، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات دولت در مذاکرات آستانه، در سخنانی در آغاز این نشست گفت: مذاکرات آستانه نتیجه تلاش‌های دوستان از جمله روس‌ها و ایرانی‌ها و با هدف برقراری آتش‌بس سرتاسری در سوریه است. البته این آتش‌بس، گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» و همچنین گروه‌هایی که با امضای این توافق اولیه موافقت نکرده‌اند را شامل نخواهد شد.

بشار الجعفری تأکید کرد: مذاکرات آستانه باید کاملا سوری– سوری باشد.

وی همچنین یادآور شد که مبارزه با تروریسم مستلزم بسته شدن مرزهای مشترک با ترکیه است و با وجود آتش‌بس، بین گروه‌های امضا کننده این توافق و گروه‌های متمایل به آشتی و مشارکت در فرایند سیاسی، اختلاف‌نظر وجود دارد و ما امیدواریم تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم یکپارچه شود.

مذاکرات صلح سوریه، ساعاتی پیش در پایتخت قزاقستان و با حضور هیات‌های روسی، ایرانی، ترکیه‌ای و هیات‌هایی از نظام دمشق و معارضان آن برگزار شده است. «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه و همچنین سفیر آمریکا در قزاقستان از دیگر مشارکت‌کنندگان در این نشست هستند.

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: