کد خبر: ۷۰۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
تعداد بازدید: ۵۰۴
کارشناس داوری فوتبال گفت: «کمک داور اول بازی بایک اشتباه فاحش گل صحیح و سالم استقلال خوزستان را به گمان اینکه رننده گل در آفساید قرار داشته است مردود اعلام کرد.»
داور گل استقلال خوزستان را سوزاند / جوان گرایی بدون تعقل داوران غلط استبه گزارش خبرداغ ، رضا غیاثی کارشناس داوری فوتبال قضاوت داوران در دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان را مورد نقد قرار داد و توضیحاتی را ارائه کرد.

 

وی گفت: «داوران میدان پیام حیدری به کمک محمد جواد مداح و یعقوب سخندان داور چهارم کوپال ناظمی ناظر داوری حسین نجاتی بودند که انشاالله باز نگویند الحمدلله که اشتباه کمک داور اثر گذار نبود!!»

 

غیاثی افزود: «باز هم یک بار دیگر نتیجه غلط چیدمان مسئول دپارتمان داوری را شاهد بودیم. باز هم یک جوان گرایی بدون تعقل و بدون توجه به سوابق کاری کمک داور اول بازی می‌توانست قضاوت قابل قبول داور بازی را زیر سئوال برد.»

 

وی ادامه داد: «نه پیش گو هستم و نه جادوگر اما بر مبنای سوابقی که طی سال های متمادی در داوری و چیدمان دارم پس از مشاهده لیست داوران هفته هفدهم برای آقای حیدری داور مسابقه پیام دادم و از ایشان پرسیدم با توجه به پخش مستقیم تلویزیونی بازی و حساسیت آن چرا کامرانی فر دقت لازم را در گزینش کمک اول شما نکرده است؟ ایشان بدون پاسخ دادن به موضوع سوال در کمال فروتنی پاسخ داد اول خدا بعد دعای خیر مادرم و دوستان انشاالله مشکلی پیش نمی‌آید.»

 

غیاثی افزود: «من مشاور رسمی داوری فدراسیون هستم خیلی هم خوشحال خواهم شد اگر تیم داوری مان بهترین تیم میدان باشد اما نمی دانم چرا مسئول دپارتمان به فکر خودش و آبروی دپارتمان نیست بیشتر به فکر رفورم در داوری است. نمی دانم چرا از هشت کمک داور بین المللی ایران این هفته فقط سه نفرشان بازی دارند، نمی‌دانم چرا دوست ندارند از تجربه حدود هشت ساله سابقه چیدمان بنده و یا دیگر کارشناسان استفاده کنند.»

 

وی در ادامه درباره عملکرد داور توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد:

 

در دقیقه ٢٢ کمک داور اول بازی با یک اشتباه فاحش گل صحیح و سالم استقلال خوزستان را به گمان اینکه زننده گل در آفساید قرار داشته است مردود اعلام کرد.

 

در دقیقه ٤٩ داور به درستی خطای تکل پادوانی را اعلام و به او اخطار داد اما کادر فنی استقلال و بازیکن خطاکار حاضر به تمکین از نظر درست داور نبودند و اعتراض می‌کردند.

 

در دقیقه ٥٧ داور به درستی به سلمان بازیکن استقلال خوزستان برای رعایت نکردن فاصله دفاعی اخطار داد.

 

دقیقه ٧٩ یکی از مدافعان خوزستانی بیرون از محوطه جریمه مرتکب خطا شد داور به درستی اعلام خطا کرد و به او اخطار داد. در این صحنه به دلیل اینکه بک مدافع دیگر و دروازه‌بان می توانستند برزای را پوشش دهند داور به درستی خطا را شانس مسلم گلزنی تشخیص نداد.

 

در دقایق ٩١ و ٩٢ طیبی مدافع استقلال خوزستان مرتکب خطا شد که داور به درستی خطای او را گرفت و به او دو بار کارت زرد داد و او را از بازی اخراج کرد.

 

دردقایق ٩٤ و ٩٥ کمک داور اول بازی دو بار آفساید بازیکنان استقلال تهران را بر خلاف اشتباه دقیقه ٢٢ به درستی اعلام کرد.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: