کد خبر: ۷۰۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
تعداد بازدید: ۳۰۱
سرمربی سابق تیم‌ملی انگلیس که در لیگ جزیره به‌عنوان یکی از رکوردداران نشستن روی نیمکت محسوب می‌شد، در سن ٧٢ سالگی درگذشت تا فوتبال انگلیس عزادار شود.
فوتبال جزیره در شوک در گذشت «گراهام تیلور»به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: سرمربی سابق تیم‌ملی انگلیس که در لیگ جزیره به‌عنوان یکی از رکوردداران نشستن روی نیمکت محسوب می‌شد، در سن ٧٢ سالگی درگذشت تا فوتبال انگلیس عزادار شود.
 

 
 
کار خارق‌العاده تیلور
 
گراهام تیلور در دهه ٨٠ میلادی که نتایج درخشانی در دوران حضورش روی نیمکت تیم‌های باشگاهی می‌گرفت، توانست واتفورد دسته چهارمی را به دسته اول فوتبال انگلیس برساند که بعدا از آن به‌عنوان یک کار خارق‌العاده نام برده شد. در اواخر دهه ٨٠، وی هدایت استون‌ویلا را برعهده گرفت، این تیم را به دسته یک آورد و‌سال بعد که لیورپول قهرمان شد، به رتبه دوم فوتبال انگلیس رسید. از همان‌جا بود که تیلور به نیمکت تیم‌ملی انگلیس رسید.
 
زمانی برای تنفر
 
گراهام تیلور بعد از جام‌جهانی ١٩٩٠ هدایت تیم‌ملی کشورش را برعهده گرفت و مشهورترین دوران مربیگری‌اش که البته با ناکامی همراه بود را سپری کرد. او در یورو ٩٢ نتوانست سه‌شیرها را در گروهی که دانمارک، فرانسه و سوئد حضور داشتند، به دور بعدی برساند اما این اتفاق هم باعث برکناری‌اش نشد. نتایج ضعیف در مقدماتی جام‌جهانی ١٩٩٤ آن‌قدر شرایط را برایش پیچیده کرد که درنهایت نتوانست تیم‌ملی کشورش را به جام‌جهانی برساند. کارشناسان کمبود نظم در تیم تیلور را دلیل اصلی ناکامی‌اش می‌دانستند. این اتفاقات درنهایت باعث شد تا مردم انگلیس موفقیت‌های گذشته این مربی را فراموش کرده و از او به‌عنوان یک مربی منفور در سال‌های بعد از آن نام برده شود.
 
شروعی برای پایان
 
صعود نکردن به جام‌جهانی ١٩٩٤ همراه با تیم‌ملی انگلیس درواقع آغازی برای پایان دوران مربیگری تیلور بود. او با این‌که چند سالی را در وولورهمپتون سپری کرد و سپس به استون ویلا رفت، نتوانست موفقیت‌های گذشته خود در عرصه باشگاهی را هم تکرار کند تا درنهایت این مربی خوشنام در دهه ٨٠، بعد از پایان فصل ٢٠٠٣-٢٠٠٢ از دنیای مربیگری حرفه‌ای خداحافظی کند. تیلور در یک دهه اخیر بیشتر سعی کرد در نقش کارشناس تلویزیونی در دنیای فوتبال فعالیت کند، روز پنجشنبه بر اثر حمله قلبی درگذشت. بعد از انتشار خبر درگذشت او، علاوه بر توییتر باشگاه‌های واتفورد و استون‌ویلا، آلن شیرر کاپیتان سابق تیم‌ملی انگلیس این چنین به خبر فوت تیلور واکنش نشان داد: «این خبر مرا شوک‌زده کرد. همیشه برای کسی فرصت انجام اولین بازی ملی را به من داد، بالاترین میزان احترام ممکن را قایل بودم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: