کد خبر: ۷۰۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۵۰۸
اظهارنظر مقیمی، کدخدایی و سیداحمد خاتمی درباره انتخابات میان‌دوره‌ای
با رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دو صندلی و جایگاه مهم خالی مانده است؛ نخست جایگاه مهم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است و دوم کرسی وی در مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخب اول مردم تهران در این مجلس.
سرنوشت صندلی آیت‌الله هاشمی در انتظار تصمیم خبرگانبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوعی است در اختیارات رهبری و در انتظار حکم رهبر معظم انقلاب خواهد بود؛‌ اما برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان، تکلیف سریر سرخ هاشمی را در مجلس قدیم مشخص خواهد کرد.

اعلام آمادگی وزارت کشور

روز گذشته محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور خبر از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان داد.

کدخدایی: در وهله اول به ما و وزارت کشور مرتبط نیست

به دنبال آن، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برای مشخص شدن تکلیف صندلی خالی آقای هاشمی، نیازمند درخواست مجلس خبرگان رهبری است.

عباسعلی کدخدایی؛ عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان به آنا گفت: برگزاری انتخابات میان دوره‌ای خبرگان منوط به نظر خود این مجلس است و برگزاری آن در ابتدا به وزارت کشور و شورای نگهبان ارتباطی ندارد، چراکه وزارت کشور مجری و ما ناظر بر برگزاری آن هستیم.

وی تأکید کرد: تاکنون چنین درخواستی از سوی مجلس خبرگان مطح نشده است.

خاتمی: در نخستین جلسه هیأت رئیسه بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام احمد خاتمی؛ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه «آیا هیأت رئیسه این مجلس برنامه‌ای برای بررسی این موضوع دارد یا نه؟»، گفت: بررسی این مسأله به تشکیل جلسه هیأت رئیسه بستگی دارد.

وی ادامه داد: زمان تشکیل این جلسه هنوز مشخص نیست. اما در نخستین جلسه هیأت رئیسه طرح موضوع خواهد شد.

خاتمی در پاسخ به اینکه «احتمال برگزاری انتخابات میان دوره‌ای خبرگان همراه با انتخابات ریاست جمهوری 94 جود دارد»، گفت: فعلا این مسأله بررسی نشده است؛ اما کرسی آقای هاشمی به عنوان نماینده تهران در خبرگان، تنها کرسی خالی در این مجلس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: