کد خبر: ۷۰۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۵۰۰
پناهجویان تقریبا منجمد شده در بلگراد برای دریافت غذا صف کشیده ساند. انتشار این تصاویر تکان دهنده هر مخاطبی را به یاد تاریک ترین روزهای اروپا و سرنوشت محتوم اوارگان در جنگ جهانی دوم می اندازد.
روزنامه های اروپایی اشاره کرده اند که تصاویر پناهجویانی که از کشورهای عموما اسیایی به بلگراد رسیده اند شبیه تصاویر زندانیان جنگی المانی در اتحاد جماهیر شوروی سابق است که مجبور به تحمل سرمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد بودند. گزارش شده است که از شدت سرما دست کم ۲۵ نفر در هفته گذشته فوت کرده اند. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب ، روزنامه «دیلی میل» با کنایه اشاره می کند:«تعجب نکنید. این عکس امروز بلگراد است در سال ۲۰۱۷ میلادی اما شباهت زیادی با تصویر زندانیان المانی در استالینگراد در سال ۱۹۴۳ میلادی دارد. این تصویر مشابه آن چیزی است که بر انسان ها در جنگ جهانی دوم رفت و اکنون در آرشیوها وجود دارد». 

تصاویر نشان می دهند که اکثر پناهجویان در صربستان افغان تبار هستند. بخش عظیمی از این پناهجویان از نظر بهداشتی درسترسی به هیچ گونه امکانات اولیه ای ندارند و مجبورند با اب کثیف در بطری ها در سطل زباله شست و شوی خود را انجام دهند. این پناهجویان امیدوارند در بلگراد بتوانند مسیری برای سفر به کشورهای غربی ثروتمند پیدا کنند. 

ساکنان بلگراد شاهد صحنه های وحشتناکی در جریان جنک جهانی از حمله بمباران هوایی سنگین نازی ها در سال ۱۹۴۱ میلادی بودند زمانی که آن کشور بخشی از یوگسلاوی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: