کد خبر: ۷۰۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
تعداد بازدید: ۱۶۲
رییس مجلس مالی:
رئیس مجلس مالی تاکید کرد: ایران کشور دوست برای مالی است و امیدوارم همکاری‌ها میان دو کشور دوست تداوم داشته باشد.
امیدواریم همکاری‌ها میان ایران و مالی تداوم داشته باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ایساکا سیدیبه، رییس مجلس مالی در نشست خبری مشترک خود با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای سخنانم لازم است یک بار دیگر مراتب تسلیت خودم را به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز کنم. 

او ادامه داد: شما فقط عزادار نیستید بلکه ما هم در عزای شما شریک هستیم. 

رییس مجلس مالی با ابراز تبریک درخصوص تحکیم روابط میان مجالس دو کشور اظهار داشت: از ابتدای حضورم علاقه‌مندی کشور شما برای توسعه مناسبات را دیدم و به دیدار آقای لاریجانی مفتخر هستم. 

سیدیبه با بیان اینکه امروز مشکل مردم فلسطین مشکل عمده مردم منطقه است و نگرانی مردم ما نیز محسوب می‌شود، تصریح کرد: طی ۲۰ سال گذشته سفارت فلسطین در کشور ما وجود دارد و شیخ‌السفرا کشورهای اسلامی است. این نشان می‌دهد ما مواضع مشترکی داریم. در قطعنامه اخیر سازمان ملل نیز درباره اسرائیل، هم ایران و هم مالی به صورت کامل همصدا با مردم فلسطین هستند. 

او با اشاره به اجلاس آتی حمایت از مردم فلسطین که قرار است در مالی برگزار شود، خاطرنشان کرد: در فوریه آینده که قرار است اجلاسی در حمایت از فلسطین برگزار شود هیات مالی حضور چشم‌گیری خواهد داشت. 

رئیس مجلس مالی افزود: با حمایت‌هایی که در دهمین کنفرانسی که در تهران برگزار شد یک نوع حمایت پایه‌ای برای فسلطین شکل گرفت و نشاندهنده اتحاد کشورهای اسلامی است و ما در این راستا حرکت می‌کنیم. آنچه مهم است اتحاد کشورهای اسلامی است و اطیمنان می‌دهیم تمامی تلاش خود را خواهیم تا در اجلاس آتی که مالی برگزار می‌شود، این کار را بکنیم. 

سیدیبه یادآور شد: واقف هستیم که مشکلات کشورهای اسلامی زیاد است ولی امیدوار هستم که این کنفرانش نقش مهمی در کاهش تنش‌ها داشته باشد. 

او با بیان اینکه همکاری میان دو کشور مهم است، ابراز داشت: این همکاری‌ها در همه سطوح باید توسعه یابد به ویژه در روابط تجاری دو کشور که هم‌اکنون رضایت‌بخش نیست. 

رئیس مجلس مالی اضافه کرد: ایران کشور دوست برای مالی است و امیدوارم همکاری‌ها میان دو کشور دوست تداوم داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: