کد خبر: ۷۰۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
تعداد بازدید: ۴۰۰
حجت الاسلام ناطق نوری گفت: مردم ما هنوز شوکه و داغ هستند؛ فقدان آقای هاشمی را هر چه بگذرد بیشتر احساس می‌کنند
ناطق‌نوری در تلویزیون: مردم ما هنوز شوکه هستند/ جفا این است که هیچکس را به این اندازه اذیت نکردند، چرا؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟به گزارش خبرداغ ، ناطق نوری با حضور در برنامه این‌شب‌ شبکه یک تلویزیون گفت:  هاشمی جزء معدود افراد در کشور ما بود که ظرفیت بسیار بالایی داشت. گاهی خلقم از این ظرفیت زیاد تنگ می‌شد.

 وی افزود: هاشمی از ریا، دوچهرگی، تملق، شرک و نفاق بدش می‌آمد و از هر کس هم این خصلت را داشت متنفر بود. آنچه را تشخیص می‌داد عمل می‌کرد و همان را می‌گفت و باکی هم نداشت که علیه او چیزی بگویند و کسی خوشش بیاید یا بدش بیاید. این یک دستور اسلامی است. یکی از خصوصیات مرحوم هاشمی این بود که صبور بود و استقامت داشت.

-آیت‌الله هاشمی به امام گفتند اجازه بدهید بعنوان فرمانده جنگ، من مسئولیت پذیرش قطعنامه را بپذیرم، بعد مرا محاکمه کنند، مرا اعدام کنند. امام تأمل کرد و گفت ما به مردم گفتیم جنگ تا پیروزی؛ هاشمی گفت اگر ادامه دهیم مردم، شما، انقلاب ضربه می‌بیند. ‏آقای هاشمی به امام گفتن اجازه بدید من قطعنامه رو قبول میکنم. من را اعدام کنید، مرا محاکمه کنید، اما انقلاب بماند.

-در اين سالها برخى نادان ها و برخى مغرضين ذهنيت مردم نسبت به آقای هاشمی را تخريب كردند. اين به نفع نظام نيست.

-‏هنگام انتخاب رهبر، ايشان هم سن بالاترى داشت و هم سهم بزرگى، اما نگفتند من بايد رهبر شوم. مي‌دانيد كه خبرگان داشت سمت رهبرى شورايى ميرفت.

-یکی از خصوصیات مرحوم هاشمی این بود که صبور بود و استقامت داشت.

-آقای هاشمی هم نسبت به احکام مجتهد و مقید بود و هم نسبت به انقلاب و امام و رهبری متعبد بود.

-برخی نادان‌ها، کم‌ظرفیت‌ها یا مغرضان ذهن جمع کثیری از مردم را نسبت به مسئولان خراب کردند و این به سود مردم و نظام نیست. وقتی این گروه، آن گروه را زیر بار تهمت و اتهام و بد و بیراه بکشاند مردم بدبین می‌شوند. مردم به اجماع مرکب می‌رسند و به کل نظام و انقلاب و اسلام بی‌اعتماد می‌شوند.

-امام از دنیا رفت. همه مضطرب بودیم که اگر این اسطوره تاریخ از دنیا برود انقلاب و نظام چه می‌شود. خبرگان جمع شدند و آقای هاشمی به عنوان رئیس خبرگان ناگهان جمله‌ای می‌گوید. این خدمت و تدبیر کمی است از جانب این مرد فداکار و خداپرست؟ تا قیامت اگر نسبت به این نعمت شاکر باشیم و بر او رحمت بفرستیم کم است. خبرگان می‌رفت به سمت رهبری شورایی اما یک‌باره یادآوری می‌کنند جلسه‌ای را که خدمت امام رسیدند و از مرحوم حاج‌احمد‌آقا هم کد می‌آورند.

-ایشان روزی به ما گفت گاهی سحر که بیدار می‌شوم برای نماز، قدری روی تخت می‌نشینم. در همین چند لحظه فکر می‌کنم اگر خدای ناکرده خبر برسد که مقام معظم رهبری خوابید و بیدار نشد، انقلاب چه می‌شود؟ به محض اینکه این فکر به مغزم می‌رسد، به قدری مضطرب می‌شوم که بلند می‌شوم، فشارم می‌افتد و زمین می‌خورم زیرا مانند ایشان را نداربم. این عشق به رهبری شعار و تملق نیست.

-وقتی اخلاق از جامعه رخ بربندد، خدا کم شود و ایمان سست شود، همین می‌شود. ما مرده‌پرستیم. وقتی آقای دیشب رفتم و چهره‌ آقای هاشمی را دیدم بی‌اختیار نتوانستم خودم را نگه دارم چون تمام بی‌مهری‌ها، توهین‌ها، تهمت‌ها و کژاندیشی‌ها را که گروهی نسبت به ایشان روا داشتند لحظه‌ای در ذهنم مرور شد. هم دیروز و هم امروز که رقتم جماران، منقلب شدم. منقلب شدنم از این نیست که ایشان درگذشت چون انسان‌ها به هر حال می‌میرند. جفا این است که هیچکس را به این اندازه اذیت نکردند. چرا؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟

-من واژه نفوذی را زیاد قبول ندارم. خودمانیم. چرا فرافکنی کنیم؟ با تنگ‌نظری نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

-هاشمی تا بود این همه صحبت‌ها کردند، حالا تجلیل می‌کنیم. صدا و سیما در شش شبکه هم از هاشمی بگوید بسیار خوب است اما او رفت. تا هستیم قدر هم را بدانیم.

-تا که بودیم نبودیم کسی، کشت ما را غم بی همنفسی / تا که رفتیم همه یار شدند، خفته‌ایم و همه بیدار شدند / قدر آیینه بدانیم چو هست، نه در آن وقت که افتاد و شکست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
بسمه تعالی
ایکاش همانند اوایل انقلاب و طول جنگ همه یکدل و یکرنگ میشدند و در مسیر پیشرفت انقلاب و کشور قدم برمیداشتن. چی شد که به اینجا رسیدیم. امیدوارم در انتهای سیکال این نشیب باشیم. و بزودی در شروع فراز قرار بگیریم. انشا۶ الله آمین یا رب العالمین.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: