کد خبر: ۷۰۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید: ۱۸۳
رییس مجلس:
رییس مجلس از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از تبار سابقون انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر‌ آرمان‌های بزرگ انقلاب و حضرت امام خمینی بود.
نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب اسلامی همراه بوده و استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه (س) به ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: روز گذشته مردی بزرگ از تبار سابقون انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت. نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب اسلامی همراه بوده و است.

او گفت: از آغازین روزهای مبارزه او جز پیشروهای راه مبارزه و مجاهدت ملی علیه رژیم ستم‌شاهی بود و نهضت امام با همت مردانی چون او فراگیر شد. در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر‌ آرمان‌های بزرگ انقلاب و حضرت امام خمینی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزات پیش از انقلاب خاطر نشان کرد: او زندان‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کرد تا جریان روحانیت مبارز شاخ و برگ لازم برای راهنمایی توده‌های ملت را پیدا کند.

او افزود: در آن دوران سیاه و تلخ او و چند شخصیت روحانی مبارز و ممتاز جلوه‌گاه مبارزه دانشجویان و روشنفکران و سیاسیون مسلمان بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورا اسلامی یادآور شد: در سال‌های ۵۶ و ۵۷، به همراه شهید مطهری و شهید بهشتی و شهی باهنر و آیت‌الله خامنه‌ای یکی از ارکان اعتلای جوشش خروشان نهضت اسلامی بوده و با حضور در شورای انقلاب با تدبیر، ایران را از بسیاری از مشکلات قبل از پیروزی عبوردادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: