کد خبر: ۷۰۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۳۴۱
سرگرد مصطفی نوروزی:
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شخصی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با نیت سرگرمی و با دسترسی غیرمجاز به اکانت هم‌کلاسی خود موجب مزاحمت برای این فرد می‌شد توسط کارشناسان پلیس فتا استان در اراک شناسایی و دستگیر شد.
دسترسی غیر مجاز به اکانت یکی از شبکه‌های اجتماعی با نیت سرگرمیبه گزارش خبرداغ،سرگرد مصطفی نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دسترسی غیرمجاز فردی ناشناس به اکانت این شهروند و ایجاد مزاحمت موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد .
 
این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای یکی از هم‌کلاسی‌های خود به قصد سرگرمی بیان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
 
این مقام انتظامی در هشدار به مزاحمان سایبری گفت: مزاحمت از هر نوع و با هر انگیزه‌ای که باعث هتک حیثیت یا اذیت و آزار دیگر کاربران گردد جرم بوده و برابر قانون با خاطی برخورد می‌گردد.
 
سرگرد نوروزی با تاکید بر این‌که مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان از سوی قانون‌گذار در قانون جرایم رایانه‌ای، جرم انگاری شده و مرتکبان چنین جرایمی به حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد، گفت: هرگونه فعالیت غیر قانونی در فضای مجازی توسط كارآگاهان پلیس فتا رصد و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.
 
رئيس پليس فتا استان مرکزي در انتها از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: