کد خبر: ۷۰۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۳۹۹۲
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دست داشتن دولت در نوسانات بازار ارز برای پرداخت مطالبات فرهنگیان کذب است، گفت:‌در بودجه ۹۵ محل تامین این مطالبات مشخص شده و تا آخر دیماه ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به این افراد پرداخت خواهیم کرد پس نیازی به بازی در بازار ارز برای پرداخت مطالبات وجود ندارد.
پرداخت ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان تا پایان دی ماهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری ظهر امروز خود که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوالی در رابطه با نوسانات اخیر بازار ارز برای پرداخت مطالبات فرهنگیان از سوی دولت گفت: ربط دادن این موضوع به نوسان بازار ارز توهین به فرهنگیان عزیز است. اینکه برخی اعلام کنند دولت بازار ارز را به هم ریخته تا بتواند مطالبات این قشر زحمتکش را تامین کند کم لطفی است. در بودجه ۹۵ محل تامین این مطالبات مشخص شده و تا آخر دیماه ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به این افراد پرداخت خواهیم کرد پس نیازی به بازی در بازار ارز برای پرداخت مطالبات وجود ندارد.

آیین نامه بخشش جرائم بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان به زودی ابلاغ می‌شود

او در خصوص آیین نامه بخشش جرائم بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان گفت: ‌آیین نامه اجرایی این بخشنامه در حال بررسی است. نکته مهم در این بخشنامه این است که این بخشش نباید سبب افزایش پایه پولی کشور شود بر همین اساس بانک مرکزی پیشنهاداتی داده که در کمیسیونی در حال بررسی است و به زودی آیین نامه اجرایی آن به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی دولت در رابطه با اظهارات رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم و خوش بینی وی نسبت به وضعیت اقتصادی گفت: ما چرا نباید خوش بین باشیم؟ وقتی در سال ۹۲ شاخص تورم که قدرت خرید مردم را نشان می‌دهد ۴۰ درصد بود اما الان به ۸ درصد رسیده و یا رشد اقتصادی منفی ۷ امروز به مثبت ۶ رسیده و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده و تکمیل طرح‌های نیمه تمام همگی باعث می‌شود که ما به وضعیت اقتصادی خوش بین باشیم.

نوبخت با اشاره به نوسان بازار ارز گفت: ثبات بازار ارز در چند سال اخیر چنان بوده که با یک نوسان چند هفته‌ای مردم تعجب می‌کنند در حالی که سال‌های قبل ما شاهد چنین ثباتی نبودیم.

او تصریح کرد: بر اساس آمار صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و همه مجامع رسمی اقتصاد ایران در منطقه یکی از باثبا‌ت‌ترین اقتصاد‌ها است حال با این شرایط ما چرا باید بدبین باشیم؟ ما به آینده امیدواریم.

حقوق شهروندی جزو افتخارات دولت یازدهم است

سخنگوی دولت درباره حقوق شهروندی گفت: در قانون اساسی رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور و مسئول اجرای قانون اساسی است. این وظیفه رئیس جمهور است که حقوق شهروندی را به رسمیت بشناسد و از تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها مطالبه کند.

او ادامه داد: حقوق شهروندی از اسلام ناب محمدی گرفته شده است و جزو افتخارات دولت یازدهم است آن هم در زمانی که تصویر خشنی از اسلام توسط یک گروه در حال نمایش است در حالی که چنین قرائتی از اسلام وجود ندارد و وظیفه همه ما این است که کمک کنیم این چهره ناب و اصیل در جهان نمایش داده شود.

افراد به جای القای شبهه در جامعه سوال خود را واضح مطرح کنند

نوبخت در خصوص اظهارات حاجی بابایی نماینده همدان مبنی بر اینکه درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها بیش از ارقام مطرح شده است، گفت: بر اساس قانون هدفمندی دولت موظف است با اصلاح برخی قیمت‌ها و حامل‌های انرژی منابعی کسب کند و بر اساس ماده ۷ و ۸ آن‌ها را مصرف کند.

او ادامه داد: ۵۰ درصد از این منابع صرف یارانه نقدی ۳۰ درصد کمک به صنایع و ۲۰ درصد واریز به خزانه عمومی شود. پیش بینی ما برای سال ۹۵ از محل فروش بنزین معمولی ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و از محل بنزین سوپر ۱۷۰۷ میلیارد تومان و نفت سفید و گاز بوده که مجموع درآمد دولت از این حامل‌ها برابر با ۳۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت افزود: نکته مهم این است که دولت حق ندارد همه درآمد‌ها را مصرف کند چون در قانون برای همه بخش‌ها حکم صادر شده است.

او با بیان اینکه ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرف مالیات ارزش افزوده و به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: پنج درصد از این درآمد صرف اصلاح و ترمیم خطوط نفت و گاز خواهد شد و هزار میلیارد تومان نیز برای اختصاص قیر رایگان به وزارت راه که صرف جاده‌سازی به مناطق محروم است، می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ۲۰ درصد که شامل ۲۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود باید به صندوق توسعه ملی واریز شود و ۴. ۵ درصد که معادل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است به شرکت نفت اختصاص داده شده برای انتقال و توزیع نیز ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای بهینه سازی انرژی نیز ۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده.

نوبخت تصریح کرد: درآمدهای دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان از محل صادرات فراورده و ۸ هزار میلیارد تومان از بابت فروش گاز اضافه می‌شود و در ‌‌نهایت چیزی که برای دولت می‌ماند ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت گفت: این القای شبهه به جامعه که دولت این همه پول را گرفته و جایی مصرف نکرده کم لطفی است. این ارقام منتشر شده و دیوان محاسبات و نهادهای نظارتی بر آن نظارت دارند. بهتر است این افراد به جای ایجاد شبهه در جامعه سوال خود را مطرح کنند تا جواب مستدل به آن‌ها داده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
خیلی دلم میخاد روحانی رای نیاره دیگه ریخت این پینوکیو رو نبینیم
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام هزینه ومطالبات مربوط به ازدواج پرسنل آ.پ.کی پرداخت می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
دروغ گو
فرهنگی یزد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
حقوق شهروندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
دلم از صحبت این سنگ بتان سخت بگرفت؟

وعدهای سرخرمن الکی
مدیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
اضافه کار مدیران و معاونان مدارس چه موقع پرداخت میشه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
اگه مطالبات فرهنگیان دادید پس چرا هزینه تصحیح اوراق امتحانی وکارآموزی 3سال پیش همکارای فرهنگی پرداخت نکردید.تاکی...
ع نوری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
ای شیرررر. کدام معوقات پاداش بازنشستگی را به صورت سریال در اوردید و دوست دارید همیشه چیزی برای سرگرم کردن داشته باشید .بجز سرگرم کردن و زمان خریدن کاری که نمیکنید . افرین به برنامه ریزی نمونه تان . به خدا باعث شرم بشریت میباشید. حالم از ایم کثافت دروغگو به هم میخوره . چرا باید پادش 95 را نپردازید؟ ادارات دیگر بلافاصله پاداش را میدهند . بعد منتظر تعلیم خوب هم هستیم. با کدام دلخوشی.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: