کد خبر: ۶۹۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۱۲
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: اگر تبلیغات خلاف واقع باشد و فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگامی صورت بگیرد، شورای نگهبان این مسئله را در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد داد.
اظهارات اعضا در مورد منشور حقوق شهروندی، نظر رسمی شورای نگهبان نیست/تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اینکه برخی از جریان‌های سیاسی طی هفته‌های گذشته گروه‌ها و جبهه‌هایی را راه‌اندازی کرده‌اند که وزارت کشور می‌گوید مجوزی ندارند آیا در بررسی صلاحیت کاندیداهای این جبهه‌ها و گروه‌ها این مسئله را ملاک خود قرار خواهید داد، گفت: اگر تبلیغات خلاف واقع باشد و فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگامی صورت بگیرد، شورای نگهبان این مسئله را در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد داد.

او ادامه داد: اظهارنظر درباره اینکه وضعیت این گروه‌ها از نظر قانونی و مجوز چگونه است، به وزارت کشور برمی‌گردد و آن‌ها می‌توانند براساس قانون با این گروه‌ها برخورد کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره رونمایی منشور حقوق شهروندی از سوی رییس‌جمهور و ارزیابی آن در شورای نگهبان اظهار داشت: تا مصوبه‌ای به صورت رسمی به ما داده نشود، ما فارغ از اظهارنظر هستیم و اظهارنظر رسمی نمی‌کنیم.

کدخدایی درباره اظهارنظر یکی از اعضای شورای نگهبان مبنی بر اینکه رونمایی از منشور حقوق شهروندی را یک فعالیت انتخاباتی دانسته بود، هم تصریح کرد: اعضا آزاد هستند، نظراتشان را اعلام کنند اما این به معنای اظهارنظر رسمی شورای نگهبان نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: