کد خبر: ۶۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۲
‌مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، شایعاتی مبنی بر ابتلای مرغ‌های برخی از کشتارگاه‌های صنعتی به جذام را تکذیب کرد و گفت: به هیچ وجه طیور به بیماری جذام مبتلا نمی‌شوند.
وجود جذام مرغی را تکذیب می‌کنیمبه گزارش خبرداغ، ‌محمدرشید کرمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان این‌که ترویج شایعاتی از این دست در فضای مجازی فقط برای تشویش اذهان عمومی بوده و این بار مرغداری‌ها را نشانه گرفته است، اظهار کرد: چند روزی است که عکسی با مضمون جذام مرغی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و منتج به تشویش اذهان عمومی شده است؛ جالب آن‌که این شایعه مختص استان زنجان نیست و در همه کشور پخش شده اما آن‌چه واقعیت دارد این است که اصلا جذام، مختص انسان است و نمی‌تواند طیور را درگیر کند.

این مسئول با بیان این‌که پای طیور از جمله مرغ می‌تواند بر اثر راه رفتن روی بستر ایجاد ‌شود ولی واگیردار نیست و سلامت گوشت را به خطر نمی‌اندازد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند مرغ‌های بسته‌بندی شده و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی را با فراغ بال خریداری و مصرف کنند؛ چراکه همه مرغداری‌های صنعتی کشتار خود را تحت نظارت اداره کل دامپزشکی انجام می‌دهند و هر مورد مشکوکی به عفونت و انواع بیماریع بلافاصله از صف کشتار خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: این‌که مصرف گوشت جگر و استخوان مرغ مبتلا به جذام باعث سرایت این بیماری به انسان می‌شود از اساس غلط است؛ چراکه جذام بیماری خاص انسانی است و به جز آرمادیلو هیچ حیوانی به آن مبتلا نمی‌شود. عکس منتشر شده نیز آبسه پای مرغ است و قابل انتقال و مرگ‌بار نیست. از این‌رو شهروندان بهتر است که از بازپخش چنین شایعاتی خوداری کنند و تا از مسئله‌ای مطمئن نشده‌اند، به انتشار آن دامن نزنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: