کد خبر: ۶۹۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۳۰۶
«فایننشال تریبون» در گزارشی به آزاد سازی حلب و تلاش‌های ایران٫ روسیه و ترکیه برای آغاز مذاکرات صلح سوریه اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی رییس‌جمهور ایران روز شنبه در تماس تلفنی با همتای روس خود گفته زمان تشدید تلاش‌های سیاسی برای حل و فصل درگیری‌های شش ساله سوریه فرا رسیده و این باید به موازات جنگ جدی علیه تروریست‌ها در جبهه‌های نبرد صورت بگیرد.
ایران خواستار تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه است/برگزاری دور جدید مذاکرات صلح به زودی در قزاقزستانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، پایگاه خبری «فایننشال تریبون» در گزارشی به تماس‌های روحانی و پوتین در مورد مساله سوریه اشاره کرد و تماس اخیر را سومین تماس تلفنی میان سران ایران و روسیه در باره مساله سوریه در ماه اخیر خواند.

این پایگاه خبری نوشت: این تماس‌ها باید در کنار ارتباط مکرر دیپلمات‌های این دو کشور مورد بررسی قرار گیرد. درگیری شش ساله نیروهای نظامی مورد حمایت بازیگران خارجی و دولت سوریه یکی از بد‌ترین درگیری‌ها در قرن ۲۱ است که منجر به کشته شدن صد‌ها هزار نفر شده و سیل پناه‌جویان را از این کشور به سایر کشورهای جهان روانه کرده است.

این گزارش همچنین به کمک‌های تهران در درگیری‌های سوریه در بخش نیروهای زمینی و کمک‌های روسیه از طریق حملات هوایی به نیروهای دولتی این کشور اشاره کرد و نوشت: ارتش سوریه و حامیان آن در ماه‌های اخیر عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق شرقی حلب آغاز کردند. در اوایل ماه نیروهای سوریه مناطق تحت کنترل جبهه‌النصره را تحت محاصره درآوردند. روز سه‌شنبه نیروهای ارتش سوریه اعلام کردند که کنترل کامل شمال غرب شهر را در دست گرفتند.

«فایننشال تریبون» نوشت: هزاران نفر روز سه‌شنبه در خیایان‌های حلب، پاکسازی شهر را جشن گرفتند. این آخرین شهر بزرگ تحت محاصره نیروهای شورشی بود. رییس‌جمهور ایران گفته این پیروزی پیام روشنی را به تروریست‌ها داده و آن این پیام بود که آن‌ها نمی‌توانند به هدفشان در تغییر رژیم در سوریه نایل شوند.

این پایگاه خبری همچنین به صحبت‌های حسن روحانی بعد از پاکسازی حلب اشاره کرد و نوشت: روحانی تاکید کرده که باید مراقب باشیم تروریست‌ها از این فرصت آتش بس برای تجدید قوا و بازگشت به مناطق دیگری از سوریه استفاده نکنند.

«فایننشال تریبون» نوشت: بعد از ملاقات وزرای خارجه ایران و روسیه و ترکیه در پی توافق آتش‌بس و آزادسازی حلب، بیانیه‌ای از سوی این سه طرف صادر شد که آتش‌بس ملی و همکاری علیه گروه‌های تروریستی را خواستار شدند و گفتند که هر سه کشور آماده‌اند، اقدامات لازم برای صلح میان گروه‌های معارض و دولت سوریه را انجام دهند.

این گزارش به اظهارات پوتین و روحانی در پی نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه نیز اشاره کرد و نوشت: پوتین روز جمعه اعلام کرد که روسیه ایران و ترکیه و بشار اسد همه پذیرفته‌اند که پایتخت قزاقستان به عنوان محل برگزاری مذاکرات صلح سوریه انتخاب شود.

از سویی روحانی نیز گفته قزاقزستان می‌تواند میزبان خوبی برای مذاکرات صلح سوریه باشد و این قدم مثبتی برای پایان رنج‌های سوری‌ها خواهد بود.

پوتین نیز در این رابطه گفته همکاری‌های نزدیک ایران و روسیه به پیروزی‌های عمده‌ای علیه تروریسم در سطح بین‌المللی منتهی شده و از این جهت بر درخواست روحانی برای احیای فرایندهای صلح در سوریه تاکید کرده است.

او گفته همکاری‌ها و هماهنگی‌های ایران و روسیه با رویکرد‌های سازنده بین‌المللی ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: