کد خبر: ۶۹۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۲۲۴
وقتی چین میلیاردها دلار به باشگاه‌های اروپایی سرازیر می‌کند
رهبر چین عاشق فوتبال است او منبع هنگفتی را صرف می‌کند تا در تیم‌های فوتبال لیگ‌های کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش خبرداغ؛ روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که دولت چین انتظار دارد که با توسعه ورزش در آن کشور منافع اقتصادی زیادی را به دست بیاورد. 

آفتاب،خریدهای دو تن از چهره‌های معروف جهانی فوتبال در این هفته در لیگ برتر بریتانیا نشان می‌دهد که یک رقیب جدید در خاور دور وجود دارد. زمانی بود که تنها رقیبان برای بازیکنان و مدیران و بینندگان از لیگ‌های برتر اسپانیا، ایتالیا و آلمان بودند. با این حال، به نظر می‌رسد رقیب تازه‌ای از خاور دور پیدا شده است. 

همزمان با پررونق‌شدن ثروت در چین و عشق و علاقه رییس‌جمهوری آن کشور به بازی فوتبال، پول‌ چینی‌ها به سوپر‌لیگ‌ها سرازیر می‌شوند. فوتبال در چین به تجارتی در حال رشد تبدیل می‌شود و شی جین پینگ می‌خواهد در جام جهانی در ۱۵ سال آینده کشورش رقابتی جدی داشته باشد.  

رییس جمهوری چین اخیرا در سفر به بریتانیا از منچستر سیتی و تمرینات آن تیم بازدید کرده بود.  

این روزنامه با اشاره به اخباری که نشان می‌دهند که تیم‌های چینی خواستار خرید ستارگان تیم‌های دیگر کشورها به خصوص لیگ بریتانیا هستند، می‌نویسد: «شانگهای اس ای پی جی» به چلسی ۵۸ میلیون پوند داد تا اسکار ستاره برزیلی را خریداری نماید. همچنین کارلوس توز از منچستر‌سیتی با حقوق ۶۱۵ هزار پوند در هفته با شانگهای شنهوا قرارداد بست. اسکار گران‌ترین بازیکنی بوده است که با تیمی چینی قراداد بسته است و در هفته حقوقی ۴۰۰ هزار پوندی در شانگهای دریافت می‌کند. 

قراردادهای مذکور حتی با نرخی بالاتر از قراردادهای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بوده‌اند. این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که پیشنهادهای ارائه شده به ستاره‌های امریکای جنوبی و اروپایی بودند که سوپر‌لیگ‌های چینی توسط شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری حمایت مالی می‌شوند. 

در نتیجه، باید انتظار داشت که سوپر‌لیگ چین با رشد مخاطب و لذت بیشتر آنان از تماشای فوتبال در طول پنج سال آینده برخوردار باشد. اخیرا قراردادی ۹۳۵ میلیون دلاری میان رسانه‌های چینی با باشگاه‌ها منعقد شد. تیم‌های چینی چون شانگهای اس ای پی جی، شانگهای شنهوا، جیانگ سو سونینگ و گوانگژو اورگراند از جمله مهمترین باشگاه‌های چینی هستند که پول صرف خرید ستاره‌های بزرگ می‌کنند. چین همچنین، درصدد برآمده تا وجهه‌ای بین‌المللی از خود به نمایش بگذارد و در تیم‌های استون ویلا و وست برومویچ البیون سرمایه‌گذاری کرده و پشتیبانی مالی نماید. 

شی رییس‌جمهوری چین برنامه‌ای ۱۰ ساله را تعیین کرد تا سال ۲۰۲۵-۲۰۱۵ میلادی به میزان دو برابر در حوزه سرمایه‌گذرای ورزشی افزایش دهد و سهم ورزش از اقتصاد چین به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد. بر این اساس، دولت بخش خصوصی را نیز تشویق به سرمایه‌گذاری در فوتبال می‌کند. شی درصدد است تا ۱۰۰ هزار بازیکن تربیت کند و ۲۰ هزار مدرسه فوتبال جدید بسازد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: