کد خبر: ۶۹۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۱۸۸
رئیس جمهور منتخب آمریکا جزئیات بیشتری از نامه ولادیمیر پوتین به وی را منتشر کرد. دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به خبرنگاران در واکنش به این نامه گفت: من یک نامه بسیار خوب از ولادیمیر پوتین دریافت کردم. افکار او واقعا درست هستند.
جزئیات نامه پوتین به دونالد ترامپ/ پاسخ ترامپ چه بود؟به گزارش خبرداغ ، دونالد ترامپ روز جمعه نامه‌ای را که از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دریافت کرده بود، منتشر کرد. در این نامه پوتین ابراز امیدواری کرده است که دو طرف در آینده بتوانند در راستای پیشنهادهای ارائه شده از سوی وی حرکت کنند و مجبور به انتخاب جایگزین برای آن نباشند.پ این نامه که مربوط به ۱۵ دسامبر است تمایل برای همکاری بیشتر بین دو کشور را بیان می‌کند که پیش از این تیرگی زیادی را به خصوص بعد از ماجرای اوکراین و اتهام حمله سایبری روسیه به سیستم انتخابات آمریکا، تجربه کرده است.


پوتین در این نامه نوشته است: چالش‌های جدی جهانی و منطقه‌ای که ما طی سال‌های اخیر مجبور بودیم با آنها روبه‌رو شویم، نشان می‌دهد که روابط روسیه و آمریکا یک عامل مهم در ایجاد ثبات و امنیت در جهان است.

پوتین در این نامه خطاب به ترامپ نوشته است: من امیدوارم بعد از این که شما زمام ریاست جمهوری را در دست گرفتید، ما بتوانیم با عمل کردن به شیوه‌ای سازنده و کاربردی،  گام‌های واقعی در چهارچوب احیای روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف برداریم و همچنین روابط خود در صحنه بین‌المللی را به یک سطح جدید برسانیم.

در این نامه همچنین پوتین سال نو میلادی را به ترامپ تبریک گفته است.

ترامپ: افکار پوتین واقعاً درست است

دونالد ترامپ همچنین نسبت به نامه رئیس‌جمهوری روسیه به او به منظور تبریک سال نو میلادی واکنش نشان داده و این نامه پوتین را "بسیار خوب" توصیف کرد. وی اظهار امیدواری کرد که همکاری میان مسکو و واشنگتن بعد از تغییر مدیریت روابط احیا شود.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به خبرنگاران در واکنش به این نامه گفت: من یک نامه بسیار خوب از ولادیمیر پوتین دریافت کردم. افکار او واقعا درست هستند.

وی ادامه داد: من امیدوار هستم دو طرف بتوانند به این افکار پایبند بمانند و مجبور به رفتن به مسیرهای متفاوت نشویم.

این بیانیه یک روز بعد از آن مطرح شد که ترامپ با انتشار یک توئیت گفته بود: آمریکا باید تا زمانی که جهان در خصوص سلاح‌های هسته‌ای سر عقل بیاید، شدیدا قابلیت هسته‌ای خود را تقویت و افزایش دهد.

این توئیت ترامپ نگرانی‌ها را از بابت تشدید رقابت تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه افزایش داده است.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بارها استدلال کرده بود که اگر آمریکا با روسیه هم راستا شود بسیار خوب خواهد بود.

این حرف‌های ترامپ موجب شده بود هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او ترامپ را عروسک خیمه شب بازی پوتین توصیف کند.

افتاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: