کد خبر: ۶۹۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۳۷
سفیر ایران در آنکارا:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گفت:️ در سخت‌ترین شرایط از جمله به هنگام کودتا و اقدامات تروریستی، در کنار ملت ترکیه بوده‌ایم.
در سخت‌ترین شرایط کنار ملت ترکیه بوده‌ایمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با محمد گورمز، رئیس اداره دیانت ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند رو به توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان ایران و ترکیه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

محمد گورمز در این ملاقات با اشاره به توسعه افراط گرایی، از بیماری مزمن تاریخی اختلاف میان مذاهب ابراز ناخشنودی کرد و گفت: منطقه به دلیل رشد افراط‌گرایی بستر ناامنی و خشونت شده است و امیدواریم در چارچوب همکاری سازنده میان کشورهای مسلمان، امنیت برقرار شود.

طاهریان‌فرد هم در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی کشورها بوده و در راستای برقرای ثبات و امنیت در منطقه، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکرده است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه و پیشرفت جهان اسلام و کشورهای همسایه خود است. بر اساس همین اعتقاد هم در کنار برادران مسلمان‌مان در عراق و سوریه اقدام به ارائه مشاوره و تبادل تجربه برای مبارزه با تروریسم کرده‌ایم و در سخت‌ترین شرایط از جمله به هنگام کودتا و اقدامات تروریستی، در کنار ملت ترکیه بوده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: