در برنامه یلدایی 90، گفتگوی بازیگر اصلی فروشنده پخش شد که در واقع به نوعی؛ تبلیغ فیلم فروشنده به حساب میآید. فیلمی که هماینک در حال نمایش در سینماهای کشور است.
بگذریم از اینکه هم موضوع و محتوای مصاحبه با این برنامه هیچ ربطی نداشت و نه اطلاعات مجری این برنامه، به طوری که شاهد گفتگویی در حد نشریات زرد و مدرسهای بودیم!
عادل فردوسیپور به خصوص در بخشهایی از این مصاحبه که سعی داشت کسب جوایز از جشنوارههای تابلودار غربی را با کسب موفقیتهای ورزشی مقایسه کند، نشان داد که تا چه حد از عرصه سینما بیاطلاع است!
البته این اولین بار نیست که تهیهکننده و مجری برنامه 90 به حوزههای سیاسی و سینمایی که شناختی از آنها ندارد سرک میکشد.
متاسفانه برخی از مدیران سیما تا اندازهای مرعوب و منفعل در برابر برخی چهرهها هستند که مثلا؛ مجری 90 به خود اجازه میدهد عوامانه به حوزههای مختلف بپردازد و رایگان آنتن رسانه ملی را در اختیار تبلیغ فیلمی گذارد که توسط شرکتی قطری و وابسته به خاندان حامی تکفیریهای تروریست، تهیه شده است!
روزنامه خبر ورزشی هم درباره این برنامه نوشته است: «مصاحبه عادل فردوسیپور با شهاب حسینی برخلاف تبلیغات فراوانی که روی آن شد، به هیچوجه چنگی به دل نزد. نوع مصاحبه طوری بود که بیشتر از آن که مخاطب جذب شود خود عادل جذب شد. او آشکارا تحت تأثیر شخصیت شهاب حسینی قرار گرفته بود. نوع سؤالات اصلاً خوب نبود و مصاحبه ریتم خاصی هم نداشت. عادل هنگام مصاحبه مدام میجنبید و نتوانست مصاحبه را آن طور که باید و شاید درآورد.»
برنامه 90 سابقه طولانی در پرداختن به مسائل غیرتخصصی خود دارد. این برنامه سال گذشته نیز به مناسبت شب یلدا گفتگویی با محمدجواد ظریف ترتیب داده بود که مسئولان وقت سازمان صدا و سیما به علت خارج از چهارچوب بودن این گفتگو با موضوع برنامه 90 از پخش آن خودداری کردند. حال باید از مسئولان فعلی صدا و سیما پرسید چرا این بار اجازه پخش گفتگویی خارج از موضوع به برنامه 90 داده شده است!؟