کد خبر: ۶۹۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
تعداد بازدید: ۴۸۹
ربیعی در نشست با نمایندگان خانه احزاب:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ آرامش جامعه با گسترش احزاب رابطه مستقیم و مثبت دارد و هر چه مشارکت تشکل‌های حزبی بیشتر باشد آرامش جامعه بیشتر خواهد شد.
آرامش جامعه با گسترش احزاب رابطه مستقیم و مثبت داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی ربیعی در نشست تخصصی با نمایندگان خانه احزاب با محوریت فقر، رفاه و آسیبهای اجتماعی که در سالن تلاش برگزار شد، با اشاره به سابقه فعالیت خود در تشکل‌های سیاسی گفت: جامعه ما نیاز به تعادل اجتماعی دارد و نیازمند میانجی جامعه دولت برای تعادل اجتماعی است که احزاب می‌توانند در این موضوع موثر باشند. 

وی با بیان اینکه در کشور به گفت‌و‌گوی دولت-جامعه نیاز داریم تا با کمک میانجی‌ها بتوان جلوی تنش را گرفته و نقد جامعه را به بالا انتقال دهیم اظهار کرد: با مطالعه مشکلات جامعه و انتقال آن به سطوح بالا می‌توانیم مشکلات اداره کشور حل کنیم. 

ربیعی با تاکید بر اینکه احزاب باید در سیاست‌گذاری‌ها نقش داشته و در تصمیم سازی‌های مبتنی بر برداشت واقعیت جامعه مشارکت کنند، یادآور شد: آرامش جامعه با گسترش احزاب رابطه مستقیم و مثبت دارد و هر چه مشارکت تشکل‌های حزبی بیشتر باشد آرامش جامعه بیشتر خواهد شد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اظهار تاسف از اینکه امروز به جای احزاب افرادی سخن می‌گویند که مسوولیت نمی‌پذیرند و این موضوع در جامعه ایجاد تنش می‌کند عنوان کرد: ما در جامعه به آرامش و مدارای بزرگ نیاز داریم زیرا در جامعه ناآرام آسیب‌ها رشد می‌کند و پیشرفت دیده نمی‌شود. 

وی تصریح کرد: اگر مدارا را در دولت و احزاب تجربه کنیم این مدارا به جامعه می‌آید و ضروری است آرامش و مدارا را همراه با عقلانیت بکار بگیریم. 

ربیعی با اشاره به اینکه وزارت متبوع وی بیشترین ارتباط با مردم را در دولت برعهده دارد و بخش بزرگی از زندگی ملموس جامعه با دولت در آن شکل می‌یابد، خاطرنشان کرد: پیش از شکل گیری احزاب، باید نهادهای مدنی را افزایش دهیم تا افراد در این نهاد‌ها فعالیت‌های بیشتری داشته باشند و بعد به احزاب برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در این دوره از وزارت ۵۱ درصد تشکل‌های کارگری شکل گرفت و ایجاد خیریه‌ها و سمن‌ها را تسهیل کرده و افزایش دادیم. 

وی با اشاره به ضرورت وجود ارتباط افقی جامعه گفت: این ارتباط به معنای توسعه سیاسی، اجتماعی است که در کنار گفت‌و‌گو می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: