کد خبر: ۶۹۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید: ۳۲۶
شست و شوی مغزی کودکان توسط داعش
روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره می‌کند که پسران و دختران جوان عضو داعش با دسترسی به اپلیکیشن‌های تلفن همراه که برای ترویج و رشد خشونت توسط داعش ساخته شده‌اند به نبرد با اروپایی‌ها تشویق می‌شوند.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،مقام‌های امنیتی غربی می‌گویند که داعش با استفاده از تاکتیک‌های خاص خود سعی می‌کند تا با شست و شوی مغزی کودکان، آنان را تحریک کند تا به بناهای مهمی چون بیگ بن، برج ایفل و مجسمه آزادی حمله کند. مقام‌های امنیتی می‌گویند که داعش از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه این کار را انجام می‌دهد و خشونت را در کودکان پرورش می‌دهد تا به «ثار تاریخی در اروپا حمله کنند. 

روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره می‌کند که پسران و دختران جوان عضو داعش با دسترسی به اپلیکیشن‌های تلفن همراه که برای ترویج و رشد خشونت توسط داعش ساخته شده‌اند به نبرد با اروپایی‌ها تشویق می‌شوند.

تاکتیک‌های جدید داعش برای حمله به «بیگ‌بن» و برج «ایفل»+تصاویر

این روزنامه می‌نویسد: «یک مقام نظامی امنیتی غربی می‌گوید که تلاش داعش برای ایجاد نسل تازه‌ای از تروریست‌ها است برای انجام حملات در کشورهای اروپایی و امریکا و هم‌چنین برای سفر به خاورمیانه و پیوستن به آن گروه. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که تلفات سنگین نیروهای داعش تا ۵۰ هزار نفر نیز بوده است. اکنون داعش در آخرین سنگر خود در موصل عراق و رقه پایتخت خلافت خودخوانده‌اش در سوریه به‌سر می‌برد. این در حالیست که تعداد زیادی از کودکان در خط مقدم جبهه های نبرد داعش بوده‌اند. داعش اردوگاه‌های آموزشی را برای کودکان به منظور آموزش چگونگی عملیات انتحاری برقرار کرده است. تا به امروز حدود ۳۰۰ تن از جنگجویان جوان داعش کشته شده‌اند که بسیاری از آنان در حملات انتحاری نقش داشته‌اند.» 

این روزنامه اشاره می‌کند که مقام‌های امنیتی بر این باورند که داعش ۱۵۰۰ نوجوان و جوان دیگر را نیز در اختیار دارد و با شست و شوی مغزی و تلقین خواسته‌های خود به آنان سبب ایجاد آسیب‌های روانی بسیاری می‌شود. منابع امنیتی بریتانیایی اشاره کرده‌اند که داعش به خوبی از اینترنت برای جذب حوانان استفاده می‌کند. دولت بریتانیا فاش کرده است که ۵۰ تن از جوانان از بریتانیا در ۱۲ ماه گذشته به سوریه رفته‌اند؛ رقمی که دو برابر بیش از سال گذشته (۲۳ نفر) است و در مقابل تعداد بزرگسالانی که از آن کشور به سوریه رفته‌اند کاهش یافته‌اند.» 

این روزنامه اشاره می‌کند که این معضل یعنی پیوستن نوجوانان به داعش مشکل اکثر کشورهای اروپایی است و در هفته گذشته در بلژیک نیز ده مظنون که همگی آنان نوجوان بودند بازداشت شدند و اتهام مطرح‌شده علیه آنان، برنامه‌ریزی برای حمله به یک مغازه کریسمس بود و یک نوجوان پسر ۱۲ ساله نیز در شهری در المان در اوایل این ماه پس از تلاش برای انفجار یک بمب دست‌ساز در بازار محصولات کریسمس بازداشت شد.»

تاکتیک‌های جدید داعش برای حمله به «بیگ‌بن» و برج «ایفل»+تصاویر

ایندیپندنت اشاره می‌کند که داعش کیوسک‌هایی را در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه تعیین کرده است که کودکان می‌تواند با مراجعه به آن مجله انلاین داعش به نام «رومیه» را تهیه و مطالعه کنند و همچنین وب‌سایتی را تعیین کرده است که از طریق آن نوجوانان زبان عربی را بیاموزند. 

رومیه جایگزین نشریه دیگر داعش یعنی دابق است؛ اقدامی که نشان می‌دهد داعش در حال تغییر استراتژی خود می‌باشد. شهر دابق در شمال سوریه واقع شده است و در کتب مقدس اسلامی نقطه‌ای در نظر گرفته می‌شود که نبرد نهایی حق و باطل میان مسلمانان و کفار در آن جریان خواهد داشت. با این حال، اکنون که داعش در حال از دست دادن مواضع خود در خاورمیانه است می‌خواهد به غرب نگاهی بیندازد و از آنجا جذب نیرو کند.  

تاکتیک‌های جدید داعش برای حمله به «بیگ‌بن» و برج «ایفل»+تصاویر

این روزنامه اشاره می‌کند که تصویری از اسلحه و تانک‌ها در سایت آموزش زبان عربی برای کودکان داعشی همراه با اهداف تعیین‌شده در اروپا و امریکا وجود دارند. هدف از این اقدامات نفرت‌پراکنی در میان کودکان است تا آنان را به انجام عملیات انتحاری با استفاده از ایده‌های اخرالزمانی تشویق کنند. در اپلیکیشنی که توسط داعش ساخته شده است این گروه نوجوانان و جوانان را تشویق می‌کند تا به بناهای معروفی در امریکا و اروپا چون مجسمه آزادی،‌ بیگ بن و برج ایفل حمله کنند. اکثریت قریب به اتفاق کودکانی که در صفوف داعش در سوریه و داعش حضور دارند از افرادی هستند که از نقاط دیگری از جهان به آنجا سفر کرده‌اند. حدود ۵۰ نفر از بریتانیا و تعداد کمتری از فرانسه و استرالیا و دیر کشورهای غربی به داعش پیوسته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: