کد خبر: ۶۹۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
تعداد بازدید: ۱۹۳
رشیدی با بیان اینکه کانون وکلا تنها نهاد مدنی مستقل حقوقی در کشور است، اظهار داشت: کانون وکلا، از نظر علمی و قانونی دارای اعتبار خاصی بوده و تابع قانون خاص خود می باشد که به آن جنبه مدنی و اجتماعی و اعتبار ویژه داده است .
آسیب‌هایی همچون تجاوز و تعرض به کودکان به دلیل مصلحت‌اندیشی‌ خانواده‌ها پیگیری نمی‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امید رشیدی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری کردستان که صبح امروز در کانون وکلای کردستان، در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از شیوه‌های غلط تربیتی است گفت: تحقیر و سرزنش کودکان خصوصا در محیط‌های تربیتی و جمعی باعث جامعه گریزی کودکان شده و قدرت جسارت و اعتماد به نفس آن‌ها را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه کانون وکلا، تنها نهاد مدنی مستقل حقوقی در کشور است، اظهار داشت: کانون وکلا، از نظر علمی و قانونی دارای اعتبار خاصی بوده و تابع قانون خاص خود می‌باشد که به آن جنبه مدنی و اجتماعی و اعتبار ویژه داده است.

وی گفت: لازم است آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی و حقوق کودکان و زنان، از طریق کانون وکلا ارائه شود.

رئیس کانون وکلای استان کردستان در مورد فعالیت‌های این کانون، گفت: مجله حقوقی به ‌صورت تخصصی در استان توسط این کانون منتشر می‌گردد. وکلای برجسته کانون و صاحب‌نظران این کانون آماده آموزش به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و آماده‌اند در جلساتی که برای مربیان یا خانواده‌ها در مورد حقوق زنان و کودکان تشکیل می‌شود، آموزش‌های حقوقی و مدنی لازم را ارائه کنند.

رشیدی ادامه داد: حوزهٔ حقوق کودک حوزهٔ وسیعی است، رعایت نکردن حقوق کودکان منجر به آواره شدن و خیابانی شدن آن‌ها می‌گردد بنابراین لازم است که مربیان، معلمان، خانواده‌ها و اقشار جامعه با این حقوق آشنا باشند و در هر محیطی و در هر زمانی این حقوق رعایت شود.

وی گفت: بسیاری از آسیب‌های وارده به کودکان مانند تجاوز و تعرض به علت مصلحت‌اندیشی‌های خانواده‌ها، معمولاً پی گیری نمی‌شود و خطرات جدی را به دنبال دارد که بعداً جبران آن بسیار مشکل خواهد بود.

رئیس کانون وکلای استان کردستان تصریح کرد: باید همایش‌ها و جلسات منجر به نتیجه شود و از توانمندی وکلا در بحث همایش‌ها و جلسات کمک گرفته شود و این کانون آمادگی کامل دارد با بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر ادارات ذی‌ربط، درزمینه آموزش همکاری لازم را داشته باشد.

رشیدی به لزوم آشنایی نوجوانان با قوانین تأکید کرد و گفت: باید آموزش‌ها اولویت‌بندی شوند و به والدین آموزش داده شود که بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و قوانین را به آن‌ها یادآوری کنند مثلاً در قوانین جدید حمل سلاح سرد ممنوع است باید خانواده‌ها این موارد را به فرزندانشان گوشزد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: