کد خبر: ۶۹۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۸۶
ادینهو؛
مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: «نمی‌توانم این موضوع را کتمان کنم که حس و حال و شرایط روحی – روانی در گلزنی یکی مثل من نقش زیادی دارد.»
آقای گلی سابق به من نچسبید / دوست ندارم زورکی و با خودخواهی گلزنی کنمبه گزارش خبرداغ،لوسیانو ادینهو همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد و در شرایطی که پیش از این چندین بار موفق شده بود دروازه استقلال را باز کند آنقدر در انجام این مهم دچار مشکل شد که امیر قلعه‌نویی از گلزنی لوسیانو ناامید شد و وی را از زمین بازی بیرون کشید.

 

اظهارات ادینهو پیرامون اتفاقات این دیدار و با کمک مدیر برنامه‌های این بازیکن برزیلی پیش روی شماست:

 

* چطور می‌شود که یک گلزن نمی‌تواند وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد؟

- وقتی آنطور که دوست داری نیستی و آنطور که دیگران انتظار دارند عمل نمی‌کنی کم‌کم اتفاقات درون میدان هم از این مسئله تاثیر‌ می‌پذیرد و مطابق میل شما رقم نمی‌خورد. خلاصه در یک کلام وقتی قرار نیست گل بزنی انگار زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند تا گل نزنی و بالعکس اگر قرار به گلزنی تو باشد انگار همه‌چیز مامور می‌شوند تا تو گلزنی کنی.

 

* این نظریه قدری ماورایی نیست؟

- یعنی چطور ماورایی، این عین حقیقت است. گلزنی مثل یک حس در انسان رشد می‌کند و از عوامل زیادی تاثیرپذیری دارد.

 

* پس در این دیدگاه جای تمرین و آمادگی ذهنی کجاست؟

- در این جا هم تمرین گلزنی نقش زیادی دارد. وقتی بدن آماده اجرای فرمان باشد فرمان‌های صادر شده از مغز بازیکنان را به درستی اجرا می‌کند. من منکر تمرین درست و کار اصولی برای رفع مشکلات گلزنی یک مهاجم نیستم. اما نمی‌توانم این موضوع را کتمان کنم که حس و حال و شرایط روحی – روانی در گلزنی یکی مثل من نقش زیادی دارد.

 

* خودت چرا مثل سابق گل نمی‌زنی؟

- ببینید اگر می‌گویم گلزنی یک حس و یک هنر است درست می‌گویم و بی‌ارتباط با این قضیه نیست. من در شرایطی به تیم السیلیه قطر پیوستم که آقای گل فوتبال ایران بودم اما همان بازیکنی که در ایران اینقدر خوب گلزنی می‌کرد در قطر به مشکل خورد و حالا دوباره آمده‌ام به تبریز تا از لحاظ روحی – روانی بازسازی و احیا شوم. اگر این مرحله را پشت سر بگذارم آن وقت ادینهوی واقعی را مشاهده خواهید کرد.

 

* خب تراکتور چه دارد که السیلیه نداشت و چرا فکر می‌کنی اینجا می‌توانی احیا شوی؟

- در السیلیه احساس غربت می‌کردم البته نه به این خاطر که با بازیکنان ناآشنا بودم خیر زبان فوتبال در همه جای دنیا مشترک است اما آنچه من را به تبریز پیوند می‌دهد و باعث می‌شود به این تیم تعلق خاطر داشته باشم و با حضور در اینجا انگیزه دوباره پیدا کنم علاوه بر بازیکنان و محیط صمیمی که دارد فضای شهر و هواداران پرشور تراکتور هستند. السیلیه پرشورها را نداشت که موفق نشدم اما حالا که دوباره به تراکتور برگشته‌ام و احساس می‌کنم حمایت پرشورها را دوباره پشت سرم دارد مسیر گلزنی‌هایم در لیگ کم‌کم هموار می‌شود و از این فضا فاصله می‌گیرم. البته دوست ندارم زورکی و با خودخواهی گلزنی کنم و تراکتور را فدای خودم کرده باشم. گلزنی ادینهو تا آنجا مهم است که باعث پیروزی تراکتور شود. اگر قرار باشد من گل بزنم و بابت این گلزنی تیم تراکتور تاوان دهد اصلا دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد. در واقع به یک شرط گلزنی برایم لذت دارد که بتوانم به اندوخته تیم بیفزایم و امتیازات تیمم بالا برود.

 

* شش بار به استقلال گل زدی چرا برای بار هفتم تکرار نشد؟

- جمعه روز من نبود. اما خوشحالم که احساس سبک بالی می‌کنم. پرونده بازی با استقلال را بوسیدم و کنار گذاشتم. دیدار با سپاهان می‌تواند شروع دوباره‌ای برای من و گلزنی‌هایم در تراکتور باشد. مطمئن باشید ادینهو همان گلزنی می‌شود که همه انتظارش را دارند. خوشحالم فرزاد حاتمی این بار را به دوش کشید و اجازه نداد مشکل گلزنی به تراکتور فشار بیاورد. من روز بازی به خاطر گلزنی فرزاد رویش را بوسیدم و به وی تبریک گفتم.

 

* معمولا مشکلات گلزنی که به صورت مقطعی با آن روبه‌رو می‌شوی را چگونه حل می‌کنی؟

- با تمرکز و دعا کردن و البته دقت بیشتر در تمرینات. این سه فاکتور رموز موفقیت یک گلزن هستند.

 

* اگر حرف خاصی مانده بگو؟

- فقط امیدوارم روال موفقیت‌های تراکتور تداوم داشته باشد و زحماتی که برای این تیم کشیده شده به بار بنشیند. آقای گلی دفعه قبل چون با قهرمانی تراکتور همراه نشد به دلم نچسبید. این دفعه می‌خواهم با قهرمانی تراکتور همه‌چیز برایم ایده‌آل باشد و فصلی را سپری کنم که تا آخر عمر فراموشم نشود.

روزنامه نود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: