کد خبر: ۶۹۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۲۳۱
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: موردی در رابطه با مجوز احزاب و گروه‌ها نداریم که صادر نشده باشد.
گروه‌های سیاسی مشکلات خود را از طریق قانونی پیگیری کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست هم‌اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که صبح امروز در وزارت کشور برگزارشد، گفت: بحث خانه احزاب به عنوان یکی از مشکلات حوزه سیاسی بود که با جلساتی که برگزار کردیم، خانه احزاب افتتاح و مکانی برای آن در نظر گرفته شد. بحث عدم بازگشایی خانه احزاب به دلیل اختلافات داخلی بود که منجر به تعطیلی آن شده بود و همگرایی برای بازگشایی آن کم بود.

وزیر کشور با اشاره به لایحه قانون احزاب گفت: تلاش کردیم با توجه به اینکه طرح احزاب در مجلس بود لایحه‌ای تهیه و به مجلس ارائه دادیم و به کمیسیون شورا‌ها کمک کردیم که طرح متناسب با لایحه احزاب تصویب شود و تغییراتی در آن ایجاد شد و هر وقت که نیاز باشد تغییرات صورت می‌گیرد و اصلاحاتی در آن خواهیم داشت.

او با اشاره به لایحه جامع انتخابات این لایحه که بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این لایحه را آماده کردیم و به دولت ارائه دادیم و به دلیل اینکه قرار بود سیاست‌های کلان از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شود و در مجمع تشخیص در سیر پیشنهاد مقام معظم رهبری بود، بلافاصله با سیاست‌ها تطبیق داده و ابلاغ شد و اکنون در کمیته سیاسی، امنیتی لایحه جامع انتخاباتی را بررسی می‌کنیم که بزودی به صحن دولت می‌رود.

وزیر کشور با اشاره به صدور مجوز برای احزاب و گروه‌ها اعلام کرد: هیچ مجوزی برای احزاب در وزارت کشور در دست صدور نداریم و ما سعی کردیم همه درخواست‌ها را بررسی کنیم و همه تعیین تکلیف شدند و مجوز‌ها صادر شده است و اکنون موردی در رابطه با مجوز احزاب و گروه‌ها نداریم که صادر نشده باشد.

او افزود: البته مواردی داشتیم که در مسیر صدور مجوز با مشکلاتی روبرو بودند که پس از رفع موارد، مجوز آن‌ها هم صادر شد.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: مشکلی برای مجوز در سطح استان‌ها داشتیم که البته مجوز استان‌ها هم صادر شد تا آن‌ها بتوانند برخی کار‌ها را پیگیری کنند و استانداران در حوزه فعالیت‌های استانی، زمینه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را مهیا کنند.

او با بیان اینکه انتخابات در وزارت کشور مسئله چندوجهی و پیچیده است، گفت: وقتی فرمانداری را منصوب می‌کنیم، صرفاً برای کارهای سیاسی نیست. بلکه یک فرماندار در زمینه مسائل امنیتی، سیاسی، انتخاباتی و تمامی مشکلات دستگاه‌ها در استان اعم از دولتی و غیردولتی باید پاسخگو باشد. بنابراین حق دهید که در انتخاب فرمانداران دقت بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: اکنون بیش از هشتاد درصد از نیروهای وزارت کشور در داخل این وزارت هستند اما قبل از دولت یازدهم اکثر نیرو‌ها از بیرون وزارت کشور بودند و وقتی مدیران از بیرون انتخاب شوند، علقه، پیوستگی و انگیزه برای کار دچار اشکال می‌شود و این موجب می‌شد که در عمل ناهماهنگی ایجاد شود.

وزیر کشور گفت: با توجه به ساختار حکومتی همه دستگاه‌های اجرایی تابع دولت نیستند؛ مانند قوه قضائیه، صداوسیما که مستقل عمل می‌کنند با این وجود هیچگونه اختلافی با نهادهای دیگر نداریم و این تابع آرامش و ثبات در دولت است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به توسعه و فعالیت سیاسی گفت: در حوزه توسعه و فعالیت سیاسی هیچ مشکلی برای فعالیت سیاسی نداریم و همه می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و این به این معنی نیست که احتمال رخ دادن مشکل وجود نداشته باشد. همانطور که در گذشته شاهد برخی اتفاقات و منع سخنرانی‌ها بودیم، اگر وزارت کشور با موردی مواجه شود به طور قطع برخورد می‌کند.

او با بیان اینکه در شانزدهم آذر ۹۵، ۳۳۶ سخنرانی در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: این سخنرانی‌ها اکثر طیف موجود در جامعه را در برمی‌گرفت که در دانشگاه‌ها حضور یافتند که البته برخی لغو برنامه‌ها را شاهد بودیم که به دلیل عدم حضور سخنران و یا دلایل دیگر صورت گرفت اما وزارت کشور مانع این سخنرانی‌ها نبود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: وزارت کشور همچنین در انتخابات تلاش خود را کرد که حداکثر تایید و حداقل رد صلاحیت را داشته باشد و همچنین در صحنه اجتماع و عرصه سیاسی درگیری نداشته باشیم و گروه‌های سیاسی هم به این پختگی رسیدند که مشکلات خود از طریق مراحل قانونی پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: