کد خبر: ۶۹۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
تعداد بازدید: ۳۰۴
عضو فراکسیون امید مهمترین مشکلات کشور را موضوع اشتغال، رونق اقتصادی، وضع معیشتی مردم و مقابله با فساد اداری دانست.
مطالبات مردم حرف اول در اصلاحات است/ اشتغال، رونق اقتصادی و وضع معیشتی مهمترین مشکلات مردمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، مصطفی کواکبیان در نشست دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان با بیان اینکه اصلاح‌طلبی مربوط به یک شخص یا حزب خاصی نیست، گفت: موضوع اصلاح‌طلبی یک موضوع راهبردی است و می‌خواهد در چارچوب نظام ایجاد اصلاحات کند و کج‌روی‌ها و انحرافات حل شود.

کواکبیان تصریح کرد: جریان اصلاح‌طلبی با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و به نظر ما نابسامانی‌هایی که در کشور وجود دارد باید اصلاح شود.

وی مهمترین مشکلات کشور را موضوع اشتغال، رونق اقتصادی، وضع معیشتی مردم و مقابله با فساد اداری دانست و افزود: لازم است جریانات اصلاح‌طلبی و جنبش‌های دانشجویی در این زمینه‌ها تلاش کنند تا این مشکلات رفع شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری تاکید کرد: اصلاحات باید تداوم یابد و مطالبات مردم حرف اول در اصلاحات است و بر پایه مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام است.

کواکبیان افزود: موضوع برجام تصمیمی بوده که در شورای عالی امنیت‌ملی و با رعایت قانون اساسی انجام گرفته و مخالفت بعضی‌ها با این موضوع به‌دلیل برجام نیست بلکه با تصمیمات اتخاذ شده در این دولت مخالفت می‌کنند.

وی گفت: ما باید در اجرای برجام استراتژی داشته باشیم و بدعهدی آنها را قبول نکنیم چون اجرای برجام فقط مربوط به یک کشور نیست و تا حالا کشورهای اروپایی و روسیه و چین نقض عهد نکرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در برجام منافع ملی خود را در نظر داریم و همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای حفظ منافع ملی بکوشیم و تلاش کنیم کشور را پیشرفت دهیم.

کواکبیان ادامه داد: اکثر مراجعان به نمایندگان برای شغل است و این دغدغه‌ای است که همه باید به فکر آن باشیم و ایجاد اشتغال کنیم.

وی درباره هفته وحدت ضمن تبریک این هفته گفت: اهل‌سنت 12 ربیع‌الاول را ولادت پیامبر(ص) را می‌دانند و اهل‌تشیع 17 ربیع الاول، بنابراین کل هفته به عنوان هفته وحدت گرامی داشته می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از هدف‌های مهم قدرت‌های بزرگ همیشه ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این یک استراتژی درازمدت آنهاست و از این استراتژی دست نمی‌کشند و الان هم در راستای همین هدف است که اگر می‌بینیم گروه‌هایی مثل طالبان، القاعده و داعش درست می‌شوند و در راستای همین هدف است. مسلمانان وقتی با هم باشند بسیار کارساز می‌شود و این امر منافع برخی قدرت‌های جهانی منافات و ضدیت دارد و بنابراین تلاش دارند بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

 وی تصریح کرد: مهمترین اهداف هفته وحدت این است که اختلافات جزئی و فرعی خود را کنار بگذاریم و به مبانی، اهداف و استراتژی مشترک برای دسترسی به ایده‌آل‌ها و آرمان‌هایی که باید برسیم، تکیه بکنیم.

کواکبیان ادامه داد: اساسا مفهوم هفته‌وحدت این نیست که اهل‌سنت یا شیعه از مبانی اعتقاداتش دست بکشد، بلکه باید به مبانی مشترک تکیه کنیم. با هر جریانی که بین اهل‌سنت و شیعه اختلاف بیندازد باید مبارزه کرد و با هم متحد باشیم و با آنها مقابله کنیم و مباحثی که مطرح می‌کنیم باید برای حفظ وحدت باشد.

وی افزود: در استان کردستان برای حفظ انقلاب اسلامی هم برادران کرد و سنی شهید شده‌اند و هم اهل تشیع، بنابراین لازم است ما با حفظ وحدت از خون شهیدان و انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: