کد خبر: ۶۹۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۵۹۹
از سوی سخنگوی جدید داعش مطرح شد
مهاجر در ادامه وعده حملات جدیدی را در امریکا، روسیه، اروپا و ایران داده است و در سخنرانی خود با عنولن «آنچه می‌گویم را به یاد داشته باشید» به شدت علیه ترکیه سخن گفته است.
داعش ایران، غرب و ترکیه را تهدید کرد: آنچه می‌گویم را به یاد داشته باشید/ در جاهایی که فکرش را نمی‌کنید غافلگیرتان می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،سخنگوی جدید داعش از حامیانش خواسته تا دشمنان این گروه تروریستی را در هر جایی که می‌توانند پیدا کرده و زمین زیر پای آنان را بسوزاند. 

 شبکه رسانه‌ای «الفرقان» وابسته به این گروه تروریستی اخیرا صدای ضبط‌شده‌ی «ابوحسن المهاجر» را منتشر کرده است. او خود را جانشین ابومحمد عدنانی سخنگوی پیشین داعش معرفی کرده است. عدنانی در جریان حمله پهپادی امریکا در نزدیکی الباب سوریه در تاریخ ۳۰ آگوست کشته شد. 

مهاجر گفته است: «به بازارها، جاده‌ها، باشگاه‌ها و هر مکان غیر‌منتظره شما یورش می‌آوریم». او خطاب به هواداران داعش گفته است: «عملیات شما می‌تواند وضعیت را تغییر دهد.» 

مهاجر در ادامه وعده حملات جدیدی را در امریکا، روسیه، اروپا و ایران داده است و در سخنرانی خود با عنولن «آنچه می‌گویم را به یاد داشته باشید» به شدت علیه ترکیه سخن گفته است. او می‌گوید: «ای طرفداران‌! برای حمله به دولت مرتد و سکولار ترکیه آماده باشید. هر کدام از منافع امنیتی، نطامی و حتی اقتصادی و سفارتخانه‌ها و رسانه‌ها و کنسولگری‌ها را در هر کجای جهان که دیدید که متعلق به ترکیه بود هدف حمله قرار دهید. این حمله باید جهانی باشد.»
 
رسانه‌های بین‌المللی اشاره کرده‌اند که به نظر می‌رسد این نصایح مشابه آن‌چیزی باشد که ابوبکر البغدادی درفایل صوتی ضبط‌شده در اوایل ماه نوامبر گفته بود و داعش آن را منتشر کرد. بغدادی توصیه کرده بود که جنگجویان داعش آتش خشم خود را علیه نیروهای ترکیه به کار ببرند. او در آن زمان گفته بود که ترکیه وارد جنگ با داعش برای حفاظت از جنگنده‌های «صلیبی» (مقصود نیروهای نظامی ائتلاف تحت رهبری امریکا) شده است. او گفته بود که اکنون ترکیه در زمره میدان‌های اصلی نبرد نیروهای داعش است. 

رسانه‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که اظهارات اخیر مهاجر یادآور حرف‌های عدنانی است که پیش از او با تشویق حامیان گروه تروریستی داعش برای راه‌اندازی حملات بدون کسب دستور قبلی، از آن تحت عنوان حمله «گرگ تنها» یاد می‌کرد. «مایکل اسمیت» تحلیلگر امنیتی در این‌باره می‌گوید: «اظهارات او نشان داد که هوز هم حمله به کشورهای غربی و ترکیه در زمره اولویت‌های درجه اول داعش برای اقدام تروریستی هستند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: