کد خبر: ۶۹۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
تعداد بازدید: ۳۵۶
رییس جمهور به مناسبت روز دانشجو:
رییس جمهور گفت: زیبایی دانشگاه با زبان باز، گویا و نقاد است.
مگر ما می گذاریم آمریکا برجام را پاره کندبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،حجت‌الاسلام حسن روحانی که به مناسبت روز دانشجو در جمع تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافت، با اهدای سلام و درود بر امام خمینی(ره) مرحوم طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مهندس بازرگان، علی شریعتی و شهدای بزرگی چون باهنر، همت‌، باکری، باقری و همه آنهایی که از دانشگاه و از دانشگاه تهران در مسیر مبارزه ایستادگی و مقاومت کردند، گفت: باید از دانشجویانی نیز که در این سه و ساال و نیم از دولت تدبیر وامید حمایت کردند.

رییس جمهور گفت: ما در جایی توانستیم دستاوردی کسب کنیم که همه با هم بوده‌ایم و دست به دست هم داد‌ه‌ایم. اجماع همواره کارساز بود و گره‌ها را از پیش روی ما باز کرده است.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این مراسم گفت: همه سخنان امروز که طیف‌های مختلف دانشجویی با لحن‌های مختلف بیان کردند،  زیبا بود از دانشگاه همین توقع وجود دارد. زیبایی دانشگاه با زبان باز، گویا و نقاد است. ما روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و حرکت‌های انقلابی از دانشکده فنی شروع میشد و بعد دانشکده حقوق بود و بعد مابقی دانشکده‌ها این مسیر را ادامه می‌دادند. آن روزی که سراسر دانشگاه تدیل می‌شد به شعار علیه استبداد و استمعار چقد باعطمت بود. دانشگاه همانند حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز بوده است.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها  وحوزه‌های علمیه حق بزرگی بر گردن ما دارند، ادامه داد: انقلاب به سادگی به دست نیامده است. من به یاد ندارم  که هیچ انقلابی بزرگی که از سال 41 در کنار هم و پشت امام ایستاده و مبارزه کردند و انقلاب را پیروز و استقرار کردند و بعد در مقابل متجاوزان و تحریم ایستادگی کردند از انقلاب پشیمان شده باشد و من انقلابی پشیمان را نمی‌شناسم.

انقلاب، انقلاب اسلامی فخر ما است. همهانطور که به ایران عزیز افتخار کردیم.



سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به مناسبت رو دانشجو در جمع دانشجویان  در دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

پیش از سخنان رییس جمهور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود در حوزه‌های مختلف در حضور رییس جمهور پرداختند.


رییس جمهور گفت: ما به خیلی ازاهداف انقلاب دست یافتیم و برخی نیز دست نیافتیم ولی کی این آزادی بود که یک دانشجو بیاید در برابر رییس اجرایی کشور آنچه را که لازم می داند با صراحت تمام بدون اینکه لکنت زیان داشته باشد آزاد بیان کند؟پس ما به اهدافی دست یافتیم تا امروز.

من فکر نمی کنم کشوری  باشد که  استقلال ایران را داشته باشد.

در انتخابات آمریکا یک آقایی انتخاب شده ببینید چه تزلزلی بین سیاستمداران کل دنیا پدید آمده تنها کشوری که می گوید نه ما خوشحالیم نه ٰماتم زده ایم  ایران است و مقام معظم رهبری اینرا می گویند.

ما مسیر خود را می رویم آمریکا شاید خیلی چیزها دلش بخواهد مگر ما می گذاریم آمریکا؟ آمریکا نمی تواند در استقامت ما تاثیر گذار باشد مگر در جنگ تحمیلی توانستند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: