کد خبر: ۶۹۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۱۹۴
وزیر بهداشت، درمان‌عمومی و ورزش سوئد امروز با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
تاکید لاریجانی بر اهمیت تقویت همکاری‌های پارلمانی بین ایران و سوئدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های اخیر در مناسبات اقتصادی و صنعتی میان دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی برای توسعه و گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله محیط‌ زیست، استفاده از انرژی‌های پاک، خودروسازی، بهداشت و درمان و فناوری وجود دارد که باید در راستای منافع دو کشور از آن‌ها بهره گرفت.

وی ضمن تاکید بر علاقه‌مندی کشورمان برای توسعه روابط دوستانه و نزدیک با سوئد در عرصه‌های مختلف بر ضرورت تسهیل در مبادلات و مراودات بانکی میان دو کشور و برطرف ساختن مشکلات و موانع در این مسیر تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر اهمیت تقویت همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین تاکید کرد و گفت: توسعه و تحکیم مراودات میان مجالس دو کشور می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات کنونی و ایجاد شناخت متقابل از مواضع و دیدگاه‌های دو کشور درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی منطقه گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حل مشکلات و بحران‌های کنونی از طریق گفت‌وگو و مذاکره بوده و معتقد است تنها از این طریق می‌توان ثبات و آرامش را به منطقه و جامعه جهانی بازگرداند و در این راستا آماده همکاری با کشورهای اروپایی است.

وی اتخاذ سیاست‌های دوگانه در قبال مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر و نیز موضوع حقوق بشر را از عمده‌ترین دلایل افزایش مشکلات و معضلات کنونی دانست.

در ادامه این دیدار «گابریل ویک استرم»، وزیر بهداشت، درمان عمومی و ورزش سوئد با ابراز خرسندی از نتایج مفید سفر خود به تهران گفت: سوئد خواستار روابطی مستمر، بلندمدت و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است و این سفر و دیدارهای آتی مقامات بلند پایه سیاسی و اقتصادی کشورش در همین راستا می‌باشد.

وی همچنین با تاکید بر علاقه‌مندی شرکت‌های سوئدی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با ایران گفت: شرکت‌ها و بخش‌ خصوصی سوئد انگیزه‌های بسیاری برای حضور در بازار متنوع ایران دارند و به دنبال گسترش ارتباطات با شرکت‌ها و تجار ایرانی هستند.

وی همچنین با اشاره به تحولات کنونی منطقه بر علاقه‌مندی کشورش برای ایجاد ثبات و آرامش پایدار در منطقه غرب آسیا با کمک ایران تاکید کرد و گفت: سوئد نیز مانند ایران معتقد به حل و فصل بحران‌های کنونی از طریق سیاسی بوده و مایل است در این زمینه نقش موثری ایفا کند.

وزیر بهداشت، درمان عمومی و ورزش سوئد مبارزه با مواد مخدر و تروریسم را از موضوعات مورد علاقه کشورش برای همکاری با کشورمان خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: