کد خبر: ۶۹۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید: ۳۵۳
وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت شانزده آذر، روز دانشجو گفت: هنر آموزش و پرورش، تربیت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی است.
هنر آموزش و پرورش، تربیت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرداغ و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به شرح زیر است:

«در گاهشمار ملی ایران، شانزدهم آذرماه با بزرگ داشت یاد و نام شهیدانی پیوند خورده است که برای استقلال، آزادی و استقرار نظام مردم سالار و مبتنی بر خواست جامعه پویا و جوان، جان شیرین خویش را فدا کرده اند. راهی که به عزم و رسالت شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،‌گره خورد و ده ها دانش آموز، دانشجو و معلم برای پاسداری ازآن مردانه ایستادند و حماسه آفریدند . بی شک برای جهش علمی، کوشش و مجاهدت فرهنگی – اجتماعی و دست یابی به شیوه های مناسب آموزشی و پرورشی،‌ به تعاملی سازنده و اثر بخش نیاز است، تعاملی که به نگرش، بینش و نیاز ما وابسته است .

آموزش و پرورش مفتخر است که از میان جوانان برگزیده کشور، با رویکرد تامین منابع انسانی، معلمانی را برای پذیرش رسالت مهم و الهی تعلیم و تربیت نسل های جامعه انتخاب کرده است . هنر این نهاد بنیادی و فرهنگ ساز ، تربیت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش و چشم انداز توسعه کشور است تا بتوانند با بهره مندی از دانش و منش معلمی، هدایت آیندگان را برعهده بگیرند .

با توجه به مراحل پیچیده تامین، آموزش و توانا ساختن نیروی انسانی مورد نیاز بیش از 100 هزار آموزشگاه در سراسر کشور،‌ عزم راسخ وزارت آموزش و پرورش بر این است که به همّت استادان فرهیخته و دانشمند، کارکنان تلاشگر و مدیران شایسته دانشگاه فرهنگیان، فضایی مناسب را برای تربیت شایسته ترین معلمان فراهم آورد، بدیهی است تحقق این باور و اراده امید بخش، به علاقه مندی و اهتمام دانشجو معلمان کوشا، آگاه، ‌مصمم و با برنامه وابسته است .

تعامل دانشجو معلمان با عناصر سیاست گذار، برنامه ریز و مجریان توانمند نظام تعلیم و تربیت کشورمی تواند همچون دو بال مکمل، ما را به اوج افتخارات و امیدهای دست یافتنی و به قلل اندیشه، خردورزی، ایمان و اخلاق رهنمون سازد .

اینجانب برابر برنامه‌های پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی و متناسب با سیاست های دولت تدبیر و امید، به شما فرزندان آینده ساز کشور، ‌اطمینان می دهم که همراه با همکاران ارجمندم در دانشگاه، همه تلاش خود را برای اعتلای دانشگاه و توفیق بیشتر به کار خواهم بست، زیرا بر این باورم که انسان های آراسته به شور و شعور معلمی، عالم، فاضل و کوشا می توانند با حضور جهادی علمی – تربیتی همراه با عشق و انگیزه، درساخت و بهسازی جامعه کارآمدتر باشند . انتظار دارم که شما نیز با بهره مندی از عمر عزیز خود، در راه کسب فضایل حرفه ای واخلاقی، مسئولیت پذیری و خدمت شایسته،گام های بلندی بردارید تا شاهد شکوفایی و سرافرازی کشورمان باشیم .

برای شما کامیابی و موفقیت روز افزون و روزهای خوب و دوران شیرین خدمت در خط مقدم تعلیم و تربیت – مدرسه – را خواستارم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: