به گزارش
خبرداغ به نقل از ایسنا، هابیل درویشی با تشریح وضعیت خط مترو تهران -پرند گفت : خط
متروی فرودگاه امام خمینی بخشی از خط تهران- پرند و از خطوط اقماری محسوب
می شود . این خط از جنوب تهران (خط یک مترو تهران از ایستگاه شاهد ) آغاز
می شود و بعد از طی 4 کیلومتر به ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب می
رسد و سپس با طی 27 کیلومتر به فرودگاه بین المللی امام خمینی متصل می شود
و نهایتا بعد از 18 کیلومتر دیگر به شهر پرند می رسد.
وی با اشاره
به اینکه طراحی و ساخت این خط به صورت همزمان انجام شده است، گفت :عملیات
اجرایی این خط در سه فاز بهره برداری هدف گذاری شده است . فازنخست این
پروژه از ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب است که در اوایل
سال 95 به بهره برداری رسید و پذیرای مردم در نمایشگاه کتاب بود. فاز دوم
حد فاصل شهر آفتاب تا فرودگاه بین المللی امام خمینی است که طی ماههای
آینده کارهای ساختمانی ، مسیر و ابنیه آن به اتمام خواهد رسید و با تکمیل
تامین و نصب تجهیزات اواخر امسال به بهره برداری و مسافرگیری خواهد رسید.
در صورت تامین بودجه و اعتبارات لازم، فاز سوم این طرح نیز که از فرودگاه
امام خمینی تا شهر پرند است در سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود .
وی
با اشاره به اینکه ایستگاه فرودگاه امام خمینی از زیباترین ایستگاهها ی
مترو خواهد بود گفت : پیش بینی شده که ایستگاه شماره دو فرودگاه همزمان با
توسعه فرودگاه و ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی احداث و به بهره برداری
خواهد رسید .
مدیر عامل متروی تهران با تاکید بر اینکه 5 ایستگاه در
این خط در نظر گرفته شده است ،گفت : این خط شامل ایستگاه شهرآفتاب ،
ایستگاه واوان (هنوز آماده بهره برداری نیست و در سال 96 مسافرگیری خواهد
کرد) ، ایستگاه شماره یک و دو فرودگاه امام خمینی و نهایتا ایستگاه شهر
پرند است وکلا حدود 50 کیلومتر طول دارد.
براساس گزارش تهران سما،
درویش با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی حرکت قطارها در این خط در آینده
حدود 6 دقیقه در اوچ پیک طراحی شده است ،گفت : این خط قادر خواهد بود 13020
نفر در ساعت و در هر جهت جابجا کند. سرعت قطارها در این خط در حدود 120
کیلومتر بر ساعت خواهد بود که با ورود ناوگان مخصوص فرودگاه این سرعت محقق
خواهد شد .