کد خبر: ۶۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
تعداد بازدید: ۳۸۴
قرارداد دو فیلم «شاباش» به کارگردانی حامد کلاهداری و «ماحی» به کارگردانی داود خیام در شورای صنفی نمایش به ثبت رسید.
27 سالن سینما در اختیار هر فیلم‌ اکران شده در تهران / ثبت قرارداد دو فیلمبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه ۱۵ آذرماه این شورا به ایسنا گفت:‌ قرارداد فیلم «شاباش» پس از فیلم «مالاریا» در گروه سینمایی آفریقا ثبت شد و فیلم «ماحی» هم پس از فیلم «هلن» در گروه کوروش به نمایش درخواهد آمد.

او اضافه کرد: نکته دیگری که این شورا بر آن تأکید دارد این است که هر فیلمی که در تهران اکران می‌شود، طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش ۲۲ سالن نمایشی و پنج سینمای حمایتی را در اختیار دارد، یعنی هر پخش‌کننده یا تهیه‌کننده فیلمی که بخواهد اثرش را در تهران اکران کند، می‌تواند فیلم خود را در مجموع در ۲۷ سالن نمایش دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس فیلم «سلام بمبئی» هم که در این روزها بحث‌هایی درباره آن مطرح شده بود از این قاعده مستثنی نیست.

فرجی در پاسخ به اینکه آیا سینماداران می‌توانند با توجه به استقبال مخاطب از یک فیلم تعداد سالن‌های آن را افزایش یا کاهش دهند، گفت: سینماداری که با توزیع‌کننده فیلمی قرارداد می‌بندد تحت هر شرایطی باید فیلم را طبق ضوابط اکران کند و اگر خارج از قرارداد عمل کند، در واقع تخلف کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: