کد خبر: ۶۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
تعداد بازدید: ۲۶۰
یک مقام قضائی در تونس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که دادگاهی در این کشور 11 معترض را به دلیل شرکت در تظاهراتی در سال 2013 که در جریان آن یک قرارگاه پلیس به آتش کشیده شد، به 14 سال زندان محکوم کرد.
محکومیت 11 معترض تونسی به 14 سال حبسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، تظاهرات آن سال در شهر قلیبیه در شمال تونس و در محکومیت ترور شکری بلید چهره مخالف دولت تونس برگزار شد.

رحاب مهذبی مقام قضائی تونس گفت: متهمان این پرونده به اتهام آتش افروزی، شورش مسلحانه و حمله به یک مقام تونسی محکوم شدند.

در همین حال، نبیل متاع الله عضو اتحادیه حقوق بشر تونس که این پرونده را از سال 2013 پیگیری کرده است، حکم صادره علیه این افراد را بی رحمانه خواند.

11 محکوم این پرونده، اتهام های وارده به خود را رد کردند و از تلاش برای رسیدگی مجدد پرونده خبر دادند.

براساس این گزارش، ترور شکری بلید که منتقد سرسخت حزب حاکم النهضه تونس در سال 2013 بود، به این کشور واقع در شمال آفریقا شوک وارد کرد و اعتراض های گسترده ای را در سراسر تونس رقم زد. گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور بلید را برعهده گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: