کد خبر: ۶۹۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
تعداد بازدید: ۲۴۱
لاریجانی در صحن علنی:
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرایط زمان مدرس و سال‌های مشروطیت و به هم‌ریختگی‌های بین‌المللی و داخلی بر تفکر محوریت مجلس بی‌تاثیر نبود.
گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه سمنان به‌زودی به اطلاع عموم می‌رسدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز مجلس ضمن تبریک آغاز ماه ربیع، روز مجلس را نیز به نمایندگان تبریک گفت و عنوان کرد: یاد شهید مدرس را گرامی می‌داریم. او به حق معتقد بود مجلس نقطه قضا و غدر است و عظمت هر ملتی به عظمت مجلس است. 

او افزود: از دور دوم مجلس که مدرس ناظر و مجتهد تراز اول بود، تا پایان مجلس ششم، اهتمام ویژه‌ای به جایگاه مجلس داشت و در همه امور اظهار‌نظر تاثیرگذار داشت. البته وکلا تصدیق می‌کنند کاری که ما قبول کردیم بهترین کارهاست و باید بهترین اوقات را برای این کار مقرر کنیم.

رییس مجلس تاکید کرد: شرایط زمان مدرس و سال‌های مشروطیت و به هم‌ریختگی‌های بین‌المللی و داخلی بر تفکر محوریت مجلس بی‌تاثیر نبود. اما نظریه مدرس مختص دوره‌ای خاص نیست. مدرس می‌گفت با جمهوری مخالف نیستم اما این جمهوری که می‌خواهند به ما تحمیل کنند، مبتنی بر خواست مردم نیست. 

لاریجانی با بیان اینکه تلاش‌های آن مرد بزرگ در تاسیس نظام جمهوری اسلامی تاثیر گذاشت، خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی و امام و رهبری بر همین روال مجلس را در راس امور قرار دادند.

او گفت: امیدواریم مجلس در جهت مدرسه مدرس حرکت کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه چند حادثه در اواخر ماه صفر وجدان عمومی را متالم و متاثر کرد، اظهار داشت: نخستین حادثه، حادثه تروریستی حله و شهادت‌ ده‌ها زائر ایرانی بود که اوج سبوعیت گروه‌های تروریستی بود.

لاریجانی ادامه داد: کمتر در تاریخ اسلام گروهی را سراغ داریم که در انجام جنایت، اینچنین لاابالی باشد. ایران با تدبیر نیروهای مسلح و همچنین نیروهای امنیتی از امنیت کامل برخودار است.

او برای شهدای حادثه زوار آمرزش طلبید و برای خانواده ‌آنها صبر مسائلت کرد و به مردم خوزستان تسلیت گفت.

رئیس قوه مقننه با اشاره به حادثه تصادم دو قطار در سمنان تصریح کرد: حادثه تاسف‌آور در سمنان، از حوادث تلخ گذشته بود. به خانواده‌های داغدار آنها که عموما از مردم شریف آذربایجان بودند، تسلیت می‌گویم. همانطور که مطلعید کمیته‌هایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده و کمیسیون عمران مجلس نیز تلاش وافری کرده و گزارشی را تهیه کرده که به زودی به اطلاع عموم می‌رسد.

لاریجانی با یادآوری تمدید قانون تحریم‌های ایران (ایسا) خاطرنشان کرد: مجالس سنا و نمایندگان درباره قانون ایسا تصمیم به تمدید آن گرفته‌اند و از طرفی رئیس جمهور امریکا یک طرف توافق هسته‌ای است، اعلام کرد شما محدودیت‌های مرا در برابر کنگره می‌شناسید. آیا این یک موضع صادقانه است؟ آیا پس از انتخابات ریاست جمهوری آنقدر بی‌اعتبار شده‌اید که حتی هم‌حزبی‌هایتان به نظر شما توجه نمی‌کنند؟ (در این لحظه شعار مرگ بر امریکا از سوی نمایندگان مجلس طنین‌انداز شد.)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: