کد خبر: ۶۹۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۳۵۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تجلی خرد جمعی برای توسعه پایدار و خودکفایی کشور است.
تاجگردون:مجلس تجلی خردجمعی برای توسعه پایدار استبه گزارش خبرداغ،غلامرضا تاجگردون، پنجشنبه به مناسبت روز مجلس  با یادآوری نقش مجلس در نظام مردم سالاری دینی به عنوان بالاترین نهاد قانونگذاری که برگرفته از رای مستقیم مجلس است، ابراز کرد: وکلای خانه ملت عصاره انتخاب مردم هستند.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس با تلاش در جهت رفع مشکلات مردم در ابعاد معیشتی، فرهنگی و سایر حوزه ها قدردان اعتماد وکلای خود باشند.
وی با اشاره به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی که مجلس در راس امور است، افزود: قانونگذاری کارآمد و اثربخش با توجه به قانون اساسی، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نیازهای مناطق مختلف کشور از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
تاجگردون بیان کرد:تمامی تلاش سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در این دوره مجلس شورای اسلامی تلاش برای افزایش همگرایی ملی و منطقه ای و تحقق خواسته های مردم است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:توسعه متوازن تمام نقاط کشور مورد توجه مجلس است.
تاجگردون ابراز کرد: افزایش زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی روستاها و مناطق کمتر توسعه یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که مجلس برای تحقق این امر تلاش‌های جدی دارد.
وی گفت: توجه ویژه به مناطق با شاخص بیکاری بیشتر، افزایش سهم شهرهای کوچک و روستاها از درآمدهای کشور و افزایش چشمگیر بودجه نفت مناطق محروم نفتخیز از راهکارهای مجلس برای تحقق توسعه متوازن وبهره وری از تمام ظرفیت‌های برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است.
روز دهم آذر سالروز شهادت آیت الله «سید حسن مدرس» در تقویم رسمی کشور روز مجلس نام گذاری شده است.
براساس اصل هفتاد و یکم قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی صلاحیت عام قانونگذاری را داراست و در عموم مسائل در حدود مقرر قانون اساسی می‌تواند قانون وضع کند.
مجلس شورای اسلامی علاوه بر وظیفه قانونگذاری، مسئولیت‌های نظارتی را نیز بر عهده دارد، در حال حاضر 290 نماینده عضو این نهاد قانونگذاری است که بر اساس اصل شصت و دوم قانون اساسی با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: