کد خبر: ۶۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
تعداد بازدید: ۳۵۵
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند در مقابل ملت ایران اقدامی انجام دهند و نقض پیمان کنند، کوچک‌ترین اقدام علمیاتی آنها در نقض برجام با اقدام صریح مجلس در بازنگری برجام در بحث اقتصادی مواجه می‌شود.
کوچکترین اقدام عملیاتی آمریکایی‌ها در نقض برجام با واکنش مجلس مواجه می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" پیش از ظهر امروز پنجم آذر ماه در همایش مدافعان حرم در مصلای امام‌خامنه‌ای رفسنجان با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: آنچه که امروز باعث اقتدار نظام در عرصه های مختلف شده است حاصل رویکرد فعالیت های بسیج در هشت سال دفاع مقدس است.

وی مهمترین و اثرگذارترین عامل در تغییرات نظامی در جنگ هشت ساله حرکت بسیج دانست و ادامه داد: آثار حماسه های بسیجیان امروز باعث اقتدار نظام شده است، به گونه ای که در دوران دفاع مقدس حضور بسیجیان از اقصی نقاط کشور به فرمان امام راحل(ره) تحولی عظیم در جنگ تحمیلی ایجاد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران پس از انقلاب حضور نیروهای بسیجی به عنوان یک مجموعه جدید در کنار سایر نیروها تحولات عظیمی ایجاد کرد، افزود: آثار این حرکت باعث موفقیت هایی در عرصه های مختلف شد و بعد از جنگ تحمیلی نیز حضور نیروهای بسیجی اهمیت آن کمتر از دوران دفاع مقدس نبود.

پورابراهیمی تصریح کرد: دشمنان در مقابل نظام ایستاده‌اند و برای براندازی نظام در طول 37 سال گذشته از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، لذا به فرموده مقام معظم رهبری که مهمترین مأموریت بسیج را صیانت از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند و امروز بنا به این مأموریت مهم ضرورت ورود بسیجیان در عرصه های مختلف را تبیین می کند.

وی در حوزه مسائل علمی و پژوهشی حضور بسیجیان را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و ابراز کرد: اقداماتی که در سالهای گذشته انجام شده و دستاوردهای نظام مسیر حرکت علمی کشور را به سمتی هدایت کرده که امروز با افتخار رتبه اول تولید علم در منطقه را داریم و این امر به برکت مجاهدت‌های جوانان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استمرار این حرکت علمی که مطالبه رهبر انقلاب است ضرورت اجتناب ناپذیر است و یکی از محورهای بیانات ایشان در دیدار با مردم اصفهان استمرار حرکت علمی بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: برخی در کشور علاقه‌مند هستند حوزه مسائل علمی و دانشگاهی را به حاشیه ببرند، بطوری که مأموریتهای اصلی دانشگاه که تولید علم و دانش است را به سمتهای دیگری و سیاسی کاری سوق دهند، لذا این از مأموریت های بسیج است که با تمام وجود در عرصه های علمی و دانشگاهی تلاش کنند.

وی بیان کرد: عرصه دیگر مقابله دشمن با کشور در حوزه مسائل فرهنگی است که رهبر انقلاب از سال‌ها قبل موضوع شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند.

پورابراهیمی ابراز کرد: آن چه که متاسفانه امروز به دلیل غفلت و دوری از کلام رهبری در جامعه می‌بینیم، امروز فضای فرهنگی و فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای حضور بسیجیان در جامعه باید در عرصه فرهنگی و اعتقادی باشد، دشمن با ابزارهای نوین و در فضای مجازی به جنگ با اعتقادات مردم و روحیات اعتقادی‌ جوانان آمده است و از مأموریت‌های بسیج دفاع از اعتقادات و تفکر بسیجی در کشور است که البته اقدامات خوبی هم انجام شده است.

پورابراهیمی با برشمردن نقاط قوت در حوزه فرهنگی، گفت: حضور دانشجویان در اعتکاف، برنامه های فرهنگی مختلف، همایش بزرگ اربعین که دانشجویان زیادی در آن شرکت می کنند، نقاط قوتی است که باید تقویت شود و استمرار داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: یکی از عرصه های مهم دیگر که باید بسیج به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد، جنگ اقتصادی دشمن با ما است. دشمن پس از ناامیدی از عرصه‌های مختلف به جنگ اقتصادی با کشور ما در آمده است.

وی اضافه کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری هم اشاره شد که امروز در عرصه اقتصادی اقدام و عمل ضروری ترین کار است؛ قابل ذکر است در حوزه اقتصاد مقاومتی، تبیین و اجرای آن در کشور بدون توجه به آنچه که در عرصه سیاسی مثل برجام اتفاق می افتد به بنیه دفاعی کشور در حوزه اقتصادی کمک می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، خاطرنشان کرد: باید برای رفع این تحریم ها اقدام کرد اما برجام نتوانست اهدافی که برای اجرای آن متصور بود عملیاتی کند و امروز در برجام بخش عظیمی از تعهدات آمریکا در حوزه اقتصادی به زمین مانده و عملیاتی نشده است.

پورابراهیمی ادامه داد: هنوز ارتباطات بانکی عملیاتی نشده ، همچنین سرمایه‌گذاری خارجی که وعده داده شده بود تا امروز در حوزه میدان و عمل اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: این بدعهدی‌ها نشان می‌دهد باید از درون اقتدار اقتصادی خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از انتخاب ترامپ مواضع ضدشیعی، ضداسلامی و ضدایرانی آمریکا تشدید شده است، گفت: از آمریکا جز دشمنی با تفکر شیعی و بسیجی چیزی ندیدیم.

پورابراهیمی به حمایت آمریکا از گروههای تکفیری اشاره کرد و افزود: این گروهها برای مواجهه با تفکر بسیجی و تفکر شیعی و مبتنی بر ولایت‌فقیه در جامعه که امروز نماد آن نظام جمهوری اسلامی است تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: در عراق با تأسی از تفکر بسیجی دشمنان زمین‌گیر شده‌اند و تفکر بسیجی در سوریه و عراق آثار خود را نشان داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان مسائل اقتصادی تمام هم و غم دشمن دور شدن ما از اهداف نظام است، تصریح کرد: اتکا به توانمندی های درونی کشور اساس حرکت اقتصاد مقاومتی است و روی کردن به وعده های توخالی دشمن چیزی جز فرصت‌سوزی برای کشور نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا آمریکایی‌ها با وقاحت تحریم‌های 10 ساله را تمدید کردند که در فرمایشات رهبر انقلاب اشاره شد که نقض صریح برجام است و مجلس از مواضع انقلابی خود کوتاه نخواهد آمد.

پورابراهیمی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند در مقابل ملت عزیز ایران اقدامی انجام دهند و نقض پیمان کنند، کوچک‌ترین اقدام علمیاتی آمریکایی ها در نقض برجام با اقدام صریح مجلس در بازنگری برجام در بحث اقتصادی کشور مواجه می‌شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: ما ذره‌ای از مواضع انقلابی ملت ایران کوتاه نمی‌آییم و عزت به دست آمده را که بعضی‌ها می‌خواهند به باد دهند را به راحتی از دست نخواهیم داد و اگر دشمن تخطی کند، جواب محکمی به او می‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: