کد خبر: ۶۹۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۳۳۲
پرونده قتل دختری ٧ ساله به دست پدرخوانده افغانستانی‌اش به دلیل نامشخص بودن حیات پدر واقعی دختر با پیچیدگی روبه‌رو شد.
قتل دخترخوانده ٧ ساله با انگیزه مبهم
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه اعتماد؛ براساس قانون مجازات اسلامی، اگر پدر مقتول خردسال فوت کرده باشد، رییس قوه قضاییه به ولایت از او درخواست خود را اعم از قصاص یا دریافت دیه به دادگاه ارایه می‌دهد.

در این پرونده نیز با تصور مرگ پدر دختر، درخواست صدور قصاص شده اما متهم مدعی است که پدر مقتوله زنده است و در افغانستان زندگی می‌کند.

رسیدگی به این پرونده از ٢٧ مهر ٩٢ با کشف جسد مقتوله در یکی از کوچه‌های صفادشت آغاز شد. همسایه‌ها که جسد را دیده بودند با پلیس تماس گرفتند و ماموران نیز خود را به صحنه رساندند. آنها در همان ابتدا علت مرگ کودک را خفگی اعلام کردند و پس از مدتی پدرخوانده‌اش را به اتهام قتل دستگیر کردند.

او در ابتدای تحقیقات با اعتراف به قتل گفت: «با چند نفر از کارگرهای محل کارم رقابت داشتم و می‌خواستم کاری کنم که آنها اخراج شوند و خودم جای‌شان را بگیرم. برای همین دخترخوانده‌ام را کشتم تا خونش گردن کارگرها بیفتد.»

او در ادامه اما اعتراف دیگری بر زبان آورد و مدعی شد که مقتوله مدام پول می‌خواست برای همین او را کشته است.  در این شرایط، پرونده برای صدور رای در اختیار شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی زالی قرار گرفت.

صبح دیروز، جلسه رسیدگی در غیاب مادر مقتوله که پیش از این از قصاص گذشت کرده و خواستار دریافت دیه شده است، آغاز شد. متهم نیز گفت: «پدر مقتوله زنده است و در افغانستان زندگی می‌کند. من هم روز حادثه شیشه مصرف کرده بودم و شرایط عادی نداشتم.»

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و پرونده را برای تعیین تکلیف درباره حیات پدر مقتوله به دادسرا ارجاع دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: