کد خبر: ۶۹۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۱۰۵۰
مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در خصوص مکمل های بدنسازی گفت: این پودرها اغلب در کشورهای مجاور و به صورت دست ساز تهیه می شوند.
تجارت مرگ برای هرکول شدن/ عوارض وحشتناک مصرف پودرهای بدنسازیامیر حسین جمشیدی مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به عوارض خطرناکی که برخی مکمل ها دارند، گفت: برخی پودرهای مکمل که در فروشگاه های غیرمجاز عرضه می شود، ممکن است حاوی آرد و شیرخشک های تاریخ گذشته باشند.

وی ضمن توصیه به خرید این مکمل ها از داروخانه ها، افزود:این پودرها اغلب در کشورهای مجاور و به صورت دست ساز تهیه شده و حاوی مقادیر بالایی کورتون هستند.

جمشیدی با بیان اینکه مصرف مکمل ها باید با مشورت پزشک صورت گیرد، ادامه داد: وجود کورتون موجب بروز چاقی کاذب، افزایش قند خون، فشار خون و کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند.

وی از قاچاق داروهایی نظیر تستوسترون، کسی متولون و اکساندرولون به کشور خبر داد و گفت: این داروها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم هورمونی فرد داشته و ممکن است منجر به عقیم شدن دائم، افزایش ریسک سکته و پرخاشگری شدید در فرد شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: