کد خبر: ۶۹۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
تعداد بازدید: ۶۱۳
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه گرفتار پدیده تلخ کوچک انگاری آموزش و پرورش هستیم گفت: سیستم و مراجع تصمیم گیر، آموزش و پرورش و نقش آن را در توسعه کوچک دیده‌اند و سرمایه گذاری لازم را در آن انجام نداده‌اند.
پدیده تلخ کوچک انگاری آموزش‌وپرورش از زبان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورشبه گزارش خبرداغ،سید مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که وزیر جدید آموزش و پرورش ارتقای جایگاه معلمان را به عنوان یکی از اهداف اساسی خود معرفی کرده است، چگونه می‌توان به این مهم دست یافت؟ اظهار کرد: خوشبختانه بحثی را که دکتر دانش آشتیانی مطرح کرده امروز  آسیب جدی آموزش و پرورش است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی افزود: این موضوع که جایگاه ومنزلت آموزش و پرورش در کلان مناسب نیست، یک دغدغه بزرگ است و بنده نام این پدیده تلخ را " کوچک انگاری آموزش و پرورش" نهاده‌ام.  سیستم و مراجع تصمیم گیر، آموزش و پرورش و نقش آن را در توسعه کوچک دیده‌اند و سرمایه گذاری لازم را در آن انجام نداده‌اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استراتژی وزیر جدید آموزش و پرورش نیز ارتقای جایگاه آموزش و پرروش و به تبع آن ارتقای جایگاه معلمان است گفت: خوشبختانه بسیاری به این باور  رسیده اند اما این اتفاق در ابعاد کلان هنوز رخ نداده است. به عنوان مثال اگر بخواهیم به بحث آسیب‌های اجتماعی ورود کرده و درمان ریشه ای برای آن انجام دهیم باید از دوران ابتدایی  و حتی پیش دبستانی شروع کنیم تا در دوران بزرگسالی افراد شاهد مشکلاتی چون بزه‌ها و طلاق نباشیم.

نویدادهم تاکید کرد: اگر در مدرسه و کلاس‌های درس ما این فرهنگ نهادینه نشود مشکلات و آسیب ها در جامعه حل نمی‌شوند . باید نقش کلان آموزش و پرورش دیده شود و به تبع آن ارتقای جایگاه معلم نیز اتفاق بیفتد که بخشی از آن درون سیستمی است و به دانش و توانمندی معلم بازمی گردد و بخشی از آن برون سازمانی است و باید همگان جایگاه معلم را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: