کد خبر: ۶۹۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۷
رییس جمهوری اسلوونی با ابراز خرسندی از نتیجه بخش بودن مذاکرات 1+5، از اتحادیه اروپا تشکر کرد و گفت: از همه طرفین درخواست می کنم به تعهدات خود در قرارداد پایبند باشند. آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، بروت پاخور که به ایران سفر کرده است،‌ در نشست خبری مشترک با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد افزود: معتقدم این مذاکرات نشانه ای است که موضوعات را می توان از طریق دیپلماتیک حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم حل و فصل مشکلات از طریق مذاکرات دیپلماتیک و روابط مجدد بین جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین الملل فرصت ارزشمندی برای جمهوری اسلوونی است تا بار دیگر در روابط اقتصادی و سیاسی خود اهتمام داشته باشد.
رییس جمهوری اسلوونی اظهار داشت: امروز سفر من به ایران همراه با وزرای امور خارجه و اقتصاد اسلوونی و به همراه هیات بزرگ تجاری بعنوان اولین سفر رسمی، نشان دهنده آغاز فصل جدیدی بین دو کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی تصمیم سفرم به ایران به خاطر تعهد عالی و استثنایی بود که رهبری و رییس جمهوری ایران برای ارائه راهکارهای دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشات خود داشتند.
رییس جمهوری اسلوونی افزود: در روزهایی که مذاکرات هسته ای میان ایران و طرف های مذاکره کننده در حال انجام بود، در دیدار با آقای روحانی و ظریف احساس کردم طرف ایرانی دارای علاقه وافر برای به نتیجه رساندن موضوع با جامعه بین الملل است.

روحانی اضافه کرد: عادی سازی روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین الملل فرصتی برای جمهوری اسلوونی است که پس از سال ها کمبود و کاهش روابط بتواند روابط خود را با ایران به سطح عالی ارتقا دهد.

وی گفت: تلاش خواهم کرد تا میزان تبادلات را بین دو کشور افزایش دهیم و چند ماه گذشته نیز فعالان اقتصادی اسلوونی در تهران دفتری را بازگشایی کردند و امروز عصر نشست تجاری را انجام خواهند داد تا موانع عملی را رفع کنیم.
رییس جمهوری اسلوونی تصریح کرد: معتقدم فرصت های زیادی بین دو کشور در زمینه فرهنگی و اقتصادی فراهم شده است و تاکید می کنم اهتمام و احترام من و آقای روحانی و هر دو ملت ایران و اسلوونی ایجاد شده است.

پاخور گفت: پیش از مذاکرات در دیدار خصوصی با روحانی صحبت های فراوانی در خصوص مسائل دو جانبه، بین المللی و چندجانبه انجام دادیم و معتقدم در روابط فیمابین دو کشور موضوعی نیست که به نفع دو کشور استفاده نکنیم و در بسیاری از مسائل دارای دیدگاه های مشترک و یکسان هستیم.

وی افزود: موضوعی وجود دارد که من را تشویق می کند و آن تعهد دو دولت در جهت رسیدن به راه حل های جدید و رفع مناقشات در اقصی نقاط مختلف جهان است و هر دو طرف معتقدیم که می توانیم از طریق روابط دیپلماتیک راه حل های مناسبی برای حل مشکلات پیدا کنیم.
رییس جمهوری اسلوونی ضمن تشکر از دعوت جمهوری اسلامی ایران از روحانی دعوت کرد تا در آینده نزدیک سفری را به این کشور داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: