کد خبر: ۶۹۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۳۶۰
رحیمی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که ذوق‌زدگی از پیروزی ترامپ اقدامی غلط، ناپخته و غیرکارشناسی است، تلاش‌های انحرافی و سهم‌خواهی معدودی از افراد در جریان اصلاحات را بی‌تاثیر ارزیابی کرد و گفت: انسجام و خردورزی خانواده بزرگ اصلاحات آسیب‌پذیری از درون را غیرممکن کرده است.
فضاسازی‌های انحرافی در جریان اصلاحات آب در هاون کوبیدن است/تضعیف اعتبار سیاسی در صورت تک‌رویبه گزارش خبرداغ،علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از سهم‌خواهی برخی از اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: راهبرد جبهه اصلاحات حمایت منسجم از روحانی است و به‌رغم همه تلاش‌های انحرافی این راهبرد اجماعی در انتخابات ٩٦ محقق خواهد شد.

فضاسازی‌های انحرافی در جریان اصلاحات آب در هاون کوبیدن است

او گفت: باوجود این‌که هرچه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اریبهشت‌ماه سال آینده نزدیک‌تر شویم، تلاش‌ها برای تضعیف جبهه منسجم اصلاحات بیشتر می‌شود اما این فضاسازی‌های انحرافی آب در هاون کوبیدن است.

جدال رییس‌جمهور مهرورز با رهبری هرگز تکرار نمی‌شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فضای جدلی و پرتنش سیاسی در دوران احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مردم در انتخاب‌شان به پیش از سال ٩٢ برنمی‌گردند و فضای جدال رییس‌جمهور مهرورز با رهبری هرگز تکرار نخواهد شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: امروز بیش از همیشه به آرامش سیاسی و اجتماعی نیاز داریم و هرگونه ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور بی‌تدبیری محض و خلاف مصالح ملی است.

خردورزی و انسجام خانواده اصلاحات آسیب‌پذیری از درون را غیرممکن کرده است

او با انتقاد از تک‌روی برخی اصلاح‌طلبان گفت: اگرچه معدودی از افراد ولو به قیمت تضعیف اعتبار سیاسی خودشان برای تک‌روی و فردمحوری از درون جریان اصلاحات تلاش می‌کنند اما خردورزی و انسجام و همگرایی کم‌نظیر خانواده بزرگ اصلاحات آسیب‌پذیری از درون را غیرممکن کرده است.

جناحی‌کردن نگرش‌ها از انتخابات امریکا اوج کج‌فهمی از مسائل ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استقبال نزدیکان رییس‌جمهور پیشین از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، خاطرنشان کرد: جناحی‌کردن نگرش‌ها و تحلیل‌ها از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا اوج کج‌فهمی از مسائل ملی است و درصورتی که به مسائل ملی دید و نگرشی درست داشته باشیم، قاعدتاً وقایع بین‌المللی را نیز با دیدی ملی و رویکردی واقع‌بینانه پیگیری خواهیم کرد.

ذوق‌زدگی از پیروزی ترامپ اقدامی غلط، ناپخته و غیرکارشناسی است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: همان‌طور که ارائه تحلیل‌های عجولانه از شعارهای انتخاباتی ترامپ نادرست و غیرواقع‌بینانه است، ذوق‌زدگی و استقبال از پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان نیز اقدامی غلط، ناپخته و غیرکارشناسی است.

او گفت: قطعاً ترامپ رییس‌جمهور با ترامپ نامزد انتخابات تفاوت‌های فراوانی خواهد داشت و او این فهم را خواهد داشت که مواضع امروزش به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا در مناسبات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود و با این حساب، باید با رویکردی عاقلانه و منطقی منتظر بمانیم که ابتدا کابینه ترامپ و به‌خصوص مسئولان وزارت خارجه دولت جدید امریکا مشخص شوند و پس از آن به اظهارنظر درباره او بپردازیم.

بی‌توجهی به برجام نقض قطعنامه شورای امنیت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر حضور ترامپ در کاخ سفید در روند اجرای برجام، گفت: با توجه به این‌که باید برجام به‌عنوان سند حقوقی نگاه کنیم که با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می‌شود، بی‌توجهی به آن علاوه بر این‌که نقض تعهدهای درونی این توافق‌نامه است، نقض قطعنامه شورای امنیت نیز خواهد بود.

رحیمی در پایان با تاکید بر این‌که اعضای ۱+۵ موظف به تعهد به برجام هستند، گفت: بی‌توجهی و پشت‌پا زدن به برجام به وجهه بین‌المللی ایالات متحده و دیگر طرفین مذاکرات ضربه خواهد زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: