کد خبر: ۶۹۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
تعداد بازدید: ۳۲۵
«شمس علی‌پور» پس از مهاجرت غیر‌قانونی و گذراندن دوران زندان اکنون از دبیرستانی در استرالیا فارغ‌التحصیل شده است. او در ماه سپتامبر گذشته از زندان آزاد شد. فرار او در سال ۲۰۱۲ میلادی و از طریق قایق بوده است. او اکنون در استرالیا به همراه همسرش زندگی می‌کند.
فارغ‌التحصیلی دختر پناهجوی ایرانی که در زندان ادامه تحصیل داد+تصویر«مژگان شمس‌علی‌پور» ۲۲ ساله است او مدعی شده است که پیش از فرار از ایران و سفر به قصد رسیدن به استرالیا،‌ در ایران از سوی خویشاوندانش مورد شکنجه و تجاوزقرار گرفته بود. او می‌گوید که در ایران مجبور به ازدواج با یک مرد ۶۰ ساله شده بود. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب نیوز،  «شمس علی‌پور» پس از مهاجرت غیر‌قانونی و گذراندن دوران زندان اکنون از دبیرستانی در استرالیا فارغ‌التحصیل شده است. او در ماه سپتامبر گذشته از زندان آزاد شد. فرار او در  سال ۲۰۱۲ میلادی و از طریق قایق بوده است. او اکنون در استرالیا به همراه همسرش زندگی می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا او می‌تواند به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشد یا خیر. 



او در بازداشتگاهی که در جزیره داروین به سر می‌برد، امکان تحصیل برایش فراهم شده بود. او روز چهارشنبه در مراسمی مدرک دیپلم  خود را از دبیرستانی در استرالیا دریافت کرد. 

پرونده او به قدری بغرنج شده بود که «پیتر داتن» وزیر امور مهاجرت استرالیا وارد عمل شده بود و گفته بود خوبست که استرالیا قلب خود را برای این پناهجوی ایرانی باز کند. وزیر امور مهاجرت استرالیا از او به عنوان یک مورد خاص یاد کرده بود. روزنامه «گاردین» پیشتر اشاره کرده بود که شمس علی‌پور مدعی است از سوی ناپدری‌اش مورد تجاوز قرار گرفته است. او با همسرش «میلاد جعفری» در خارج از ایران ازدواج کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: