کد خبر: ۶۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۳۳۲
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: در طول یک هفته گذشته تعداد 312 تصادف با موتورسیکلت به همراه 331 مجروح به ثبت رسید که 193 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
مجروح شدن 331 نفر با موتورسیکلت در استان قمبه گزارش خبرداغ ، مهدی فراهانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شاخص تصادفات ترافیکی قم عنوان کرد: بیشترین آمار تصادفات در قم در حوزه موتور سیکلت هاست که در طول یک هفته گذشته 312 تصادف موتور سیکلت با 331 مجروح به ثبت رسیده است. از این میان 193 مجروح به مراکز درمانی انتقال یافتند و 138 مجروح در محل درمان شدند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی با توجه به هوای سرد در برخی از نقاط اظهار کرد: سال گذشته به علت استنشاق گاز مونوکسید کربن 9 فوتی و 60 کاهش هوشیاری در قم به همراه داشت و امسال نیز 6 کاهش هوشیاری به ثبت رسیده است و در هفته گذشته مونواکسید کربن اولین قربانی خود را در قم گرفت.

فراهانی تصریح کرد: این فرد در داخل چادر با استفاده از ذغال چوب مسموم شده بود در حالی که بارها نسبت به استفاده از وسایل گرمایشی در چادر توسط ذغال چوب و پیک نیک هشدار داده می شود.

وی در خصوص آماده باش همکاران در ایام اربعین حسینی اظهار کرد:آماده باش کامل اورژانس در قم از روز پنج شنبه آغاز می شود و حتی برای سه روز بعد از اربعین با توجه به بازگشت زائران با همه توان و ظرفیت ها در آماده باش کامل به سر می بریم. ارائه خدمات در اربعین براساس دستورالعمل، ارائه خدمات خارج از ایران برعهده هلال احمر است و در مرز داخلی بر عهده علوم پزشکی و فوریت های پزشکی است.

فراهانی گفت: در حال حاضر استان قم 2 دستگاه امبولانس و 7 پرسنل را به مدت یک هفته در مرز مستقر کرده است تا به زائران در مسیر خدمت رسانی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: