کد خبر: ۶۹۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۲۸۳
طاهریان‌فرد:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با رهبر حزب مام وطن ترکیه و معاونان وی ملاقات و پیرامون توسعه روابط و همکاری‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این دیدار با اشاره وجود اشتراک و اتفاق نظر میان مقامات عالی ایران و ترکیه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت: تفاوت نگاه در پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای هم در مسیر برقراری اتحاد و اتفاق نظر قرار گرفته است. خصوصاً اینکه ایران و ترکیه مسئولیت مهمی در راستای حل و فصل بحران‌ها و تامین امنیت منطقه برعهده دارند.

او با اشاره به اراده عالی دو کشور جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی افزود: بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و ترکیه در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز 30 میلیارد دلاری در تلاش و ارتباط مستمر قرار دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران بیان ابعاد مختلف خطر افراط‌گرایی و تروریسم برای منطقه و جهان گفت: علاوه بر وظایف و مسئولیت دولت‌ها، احزاب و گروه‌های ذی‌نفوذ سیاسی هم می‌توانند از طریق روشنگری و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در جهت مبارزه با افراط و ریشه‌های این معضل بزرگ جامعه بشری مساعدت و تلاش کنند.

ابراهیم چلبی نیز در این ملاقات گفت: ایران و ترکیه دو همسایه بزرگ دارای دیرینه تاریخی و مشترکات فرهنگی در منطقه هستند. ملت‌های دو کشور همواره با صمیمیت در کنار یکدیگر زیسته‌اند. گسترش روابط و همکاری سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و ترکیه امری مهم و ضروری است.

او با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات و رفع مسائل و مشکلات موجود منطقه افزود: منطقه و جهان اسلام در شرایط خطیری بسر می‌برد. افراط‌گرایی و تروریسم بلای جان منطقه و جهان است. بر این اساس مهم و ضروری است که ایران و ترکیه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: