کد خبر: ۶۹۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۳۴۸
کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از کشف و توقیف بیش از 700 کیلو ماهی فاقد کیفیت از فروشندگان سیار این شهرستان خبر داد.
توقیف 700 کیلو ماهی بی‌کیفیت دستفروشان یزدیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، «سیدجلال میرشمسی» در این‌باره اظهار کرد: با هوشیاری شهروندان و تلاش پرسنل اجرائیات شهرداری، دو دستگاه خودروی فروش سیار حامل بیش از 700 کیلو ماهی خوراکی فاقد کیفیت و بدون مجوز حمل توقیف و روانه پارکینگ شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: بنابر قوانین و آئین‌نامه‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور عرضه‌ هرگونه فرآورده‌های خام دامی تنها در صورت کسب مجوزهای لازم از دامپزشکی مجاز است و همه صاحبان صنایع مربوط به فرآوری، حمل یا عرضه‎‎ی فرآورده‌های خام دامی باید تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی و از طریق اخذ مجوزهای لازم این ارگان فعالیت کنند.

وی در ادامه به ماده 688 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون، عرضه‌ی فرآورده‌های خام دامی به‌صورت سیار و در قالب دوره‌گردی و خرده‌فروشی و بدون مجوز دامپزشکی، تهدید علیه بهداشت عمومی بشمار رفته و پیگرد قانونی دارد از همین‌رو دامپزشکی به‌عنوان متولی امر ساماندهی، فرآوری، حمل و عرضه‌ فرآورده‌های خام دامی و با هدف صیانت از سلامت عموم جامعه و حفظ سرمایه‌های دامی با عاملین فروش غیر مجاز این فرآورده‌ها برخورد قانونی بعمل می‌آورد.

میرشمسی تصریح کرد: همان گونه که بارها از طرف کارشناسان دامپزشکی اظهار شده است از شهروندان انتظار می‌رود که هر گونه محصولات خام دامی مورد مصرف خود را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و در بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنند و با در نظر گرفتن مشخصاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضاء، نوع محصول، کد بهداشتی دامپزشکی و آدرس از سلامت فراورده ی خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

این مسئول یادآور شد: شماره تلفن 1512 به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان محترم در زمینه‌ی تخلفات بهداشتی عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: