کد خبر: ۶۹۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۲۵۷
سفیر روسیه در ایران:
سفیر روسیه در ایران گفت: حضور نظامی روسیه در نوژه موقتی بود.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات و در غرفه خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر نظر دولت روسیه از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا گفت: قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آقای پوتین در پیامی گفت که به رای مردم آمریکا احترام می گذاریم و با او کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن آقای ترامپ هم پوتین انتخاب او  را تبریک گفت و اعلام کرد آماده همکاری هستیم هرچند می‌دانیم روند بهبود همکاری و مناسبات طولانی است.

سفیر روسیه با بیان اینکه اختلافات روسیه و آمریکا در سال‌های اخیر افزایش یافته ولی خود را در افزایش اختلافات مقصر نمی‌دانیم، اظهار داشت: در دوره جدید آماده همکاری هم درباره سوریه اکراین و دیگر مسایل منطقه‌ای هستیم.

جاگاریان در پاسخ به این سوال که ترامپ گفته است برجام را پاره خواهد کرد. واکنش روسیه به این مسئله چیست؟ تصریح کرد: روسیه در به دست آمدن برجام تلاش بسیار کرده و رهبران ایران هم به نقش روسیه اشاره کردند. امیدواریم برجام اجرایی شود و برای اجرای آن تلاش بسیار خواهیم کرد.

او درباره واکنش سران اروپایی نسبت به انتخاب ترامپ خاطرنشان کرد: آنها نسبت به انتخاب ترامپ شوکه شدند ولی شنیدم شورای وزیران اتحادیه اروپایی نشستی در این باره برگزار خواهند کرد ولی امریکا و اتحادیه پیوندهای محکمی با یکدیگر دارند. آنها متحد نظامی یکدیگر هستند و فکر می‌کنم مناسباتشان به روال عادی ادامه یابد.

سفیر روسیه در ایران در پاسخ به این سوال که آیا روسیه حملاتش را در سوریه علیه داعش کاهش داده است؟ ابراز داشت: روسیه زیر فشار سنگینی از سوی غرب بابت حلب بود. ما حملاتمان را به شکل موقت متوقف کردیم. کانال های برای خروج غیرنظامیان ایجاد کردیم. امیدوار بودیم آمریکا به قول خود برای جدا کردن میانه‌روها از تروریست‌ها را عملی کند ولی آنها این کار را نکرده اند ولی امیدواریم این کار بزودی انجام شود.

جاگاریان درباره استفاده نظامی روسیه از پایگاه نوژه یادآور شد: حضور نظامی نیروهای روسیه در ایران موقت بوده و با مجوز نهادهای ایرانی بود. ایران و روسیه همکاری مشترکی با یکدیگر درخصوصو داعش و تروریسم دارند. روسیه و ایران در یک سنگر هستند چون دشمن مشترک داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه به ایران اس 400 می فروشد؟ بیان کرد: ما چندی پیش به تعهداتمان درباره اس 300 عمل کردیم و این مسئله اکنون خاتمه یافته است. اگر ایران به روسیه درباره خرید اس 400 پیشنهاد بدهد این مساله قابل بررسی است.

سفیر روسیه در ایران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت لغو ویزای ایران و روسیه عنوان کرد: سفر گردشگران ایرانی به سفر به روسیه سال به سال افزایش می یابد. سال قبل 35 هزار ویزا صادر شد ولی در شش ماه امسال 62 هزار ویزا صادر شده است. امیدواریم این رقم افزایش یابد.

جاگاریان با بیان اینکه لغو ویزا موضوع رایزنی های ایران و روسیه است، گفت: 10، 12 روز دیگر رایزنی هایی میان مسوولان وزارت امور خارجه ایران و روسیه در تهران برای مسایل کنسولی برگزار خواهد شد و در این باره گفت وگو می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه نزدیکی روسیه و امریکا تاچه اندازه موجب دوری با ایران می شود؟ اظهار داشت: به هیچ وجه این اتفاق رخ نخواهد داد. ما آماده همکاری با امریکا هستیم اما بحث رایزنی های ما با امریکا مانع دوری با تهران نیست. مذاکرات ما شفاف است و به ایران از طریق کانالهای مختلف اطلاع می دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: